سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ تجمع حوزویان در حمایت از مردم مظلوم یمن

حوزه/ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: ملت ایران و حوزه‌های علمیه با تمام نیرو و توان از ملت یمن پشتیبانی می‌کنند و همه جهان باید به یاری ملت یمن بشتابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در اجتماع حوزویان در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده یمن  که به درخواست مراجع تقلید و به فراخوان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد،گفت:  اکنون در شرایطی هستیم که جهان استکبار به صورت افسار گسیخته در دنیا به خصوص در منطقه ما پا را از حد و مرز فراتر گذاشته و به هر جنایتی دست می زند.

وی با اشاره به اینکه جنایات آل سعود با مباشرت و حمایت ایالت متحده و رژیم صهیونیستی در یمن از بی شرمانه ترین  جنایات تاریخ است، گفت: مگر می شود، ملتی را از همه مقدمات زندگی محروم کرد و علاوه بر آن، با سلاح و بمب بر آن ها حمله نمود.

دبیر کل مجمع  جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: این اجتماع فراخوانی برای بیداری  وجدان جهانی است که برای یاری مردم یمن به پا خیزند و هر انسان با وجدانی امروز مسئولیت دارد برای یاری مردم یمن فریاد بزند و قیام کند.

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: یمن سرزمینی است که پرچم اسلام در آن جا توسط حضرت علی(ع) به اهتزاز درآمد و از همان روز رابطه ای بین نابودی صهیونیست ها و اهل یمن برقرار شد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در این اجتماع بزرگ حوزویان و در این پایگاه علوم آل محمد(ص) اعلام می کنیم، ملت ایران و هر ملل آزاده دنیا در هر جایی که هستند با مظلومین یمن اعلام هم بستگی می کنند و رنج یمن رنج آن ها است گفت: ما با تمام وجود و امکانات مردم یمن را تا پیروزی کامل یاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه حکومت آل سعود از روزی  که شکل گرفت در جهان اسلام تفرقه، ستیز، توطئه، انحراف و مبارزه با ارزش های دینی را به راه انداخته بیان کرد: با و جود این که امروز جهان بشر از جنایات آل سعود رنج می برد؛ اما بر اساس وعده های الهی اعلام می داریم پیروزی مبارزان یمن و انصار الله مقتدر نزدیک است.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه زمان برچیده شدن آل سعود نزدیک است، گفت: سرانجام حکومت آل سعود از درون خواهد پاچید و امروز ارای عمومی جهان علیه عربستان و حاکمان در حال شکل گیری است.

وی به جنایت در سفارتخانه عربستان در استانبول اشاره کرد و آن را از زشت ترین جنایت های تاریخ نام برد و گفت: آنچه در کنسولگری عربستان اتفاق افتاد برای ان بود که خدا افشا کند، جنایات این خانواده بد نام آل سعود را و این جنایت نشان می دهد آن ها به هیچ یک از ارزش های انسانی پای بند نیستند.

آیت الله اراکی مطرح کرد:  خدا بر دو سنت املا و امحال تأکید دارد و در امحال خدا آن ها را به حال خود رها می کند تا جنایات کنند تا جایی که ظرفیت آن ها پر می شود و سپس سنت بر می گردد و آنچه امروز در منطقه می بینیم و برای آل سعود در حال اتفاق افتادن همین است و اینکه آبروی آن ها در جهان ریخته شود و جهانیان با جنایات آن ها آشنا شوند مقدمه ای است بر این موضوع.

وی با بیان اینکه امروز در جهان اسلام منزوی ترین و منفور ترین حکومت، حکومت آل سعود است، گفت:  زمانی آن ها ادعای رهبری جهان اسلام را داشتند؛ اما امروز در جهان  اسلام پایگاهی ندارند و از منفور ترین حکومت ها هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: روز از هم پاشیده شدن ائتلاف آمریکایی صهیونیستی سعودی نزدیک است و باید جوانان، آزادی خواهان و نهاد ها تلاش کنند در حمایت از مردم یمن جریان های بین المللی راه اندازی نمایند.

وی با بیان  اینکه در حمایت از یمن نیز باید رسانه های آزاد دنیا بسیج شوند و از حق مظلوم دفاع کنند و صحنه های مظلومیت این ملت را منتشر نمایند، گفت: امروز باید کسانی که توان اقتصادی و مالی دارند، جریان کمک های گسترده به مردم یمن را راه اندازند و نماز جمعه ها محل جمع آوری کمک حمایتی از یمن باشند.

آیت الله اراکی گفت: امروز روزی نیست که از کمک رسانی به یمن، کسی اظهار شرمندگی کند و لذا کمک تسلیحاتی و نظامی به مردم یمن در دنیا باید علنی شود و همگان و دولت ها رسما اعلام کنند برای نجات از ظالمان کمک نظامی به یمن خواهند کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha