جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری» در سنندج

حوزه/ در بیانیه پایانی چهارمین نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب»، بر ضرورت ورود جدی نخبگان جامعه به نقد مدعیان حقوق بشر، موضع گیری صریح و شجاعانه علیه ظلم در هر نقطه از دنیا و ترویج گفتمان حضرت آیت الله خامنه ای در مورد نقض حقوق بشر توسط آمریکا تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سنندج، چهارمین نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» که امروز با حضور 600 میهمان داخلی و خارجی در تالار فجر شهر سنندج برگزار شد، با قرائت بیانیه پایانی توسط امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، بکار خود پایان داد.

در این بیانیه بر ضرورت ورود جدی نخبگان جامعه به نقد مدعیان حقوق بشر، موضع گیری صریح و شجاعانه علیه ظلم در هر نقطه از دنیا و ترویج گفتمان حضرت آیت الله خامنه ای در مورد نقض حقوق بشر توسط آمریکا تاکید شده است.

متن کامل بیانیه را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه دوم خرداد ۱۳۹۷ در دیدار با کارگزاران نظام، در ارزیابی عملکرد سازمان ملل و تأکید بر لزوم پیگیری چند پرونده مهم از جنایات حقوق بشری آمریکا، به چند مورد مشخص از نقض فاحش حقوق بشر توسط آمریکا اشاره کردند. ایشان همچنین در تاریخ 12 آبان 1397، با اشاره به اذعان بسیاری از سیاسیون و جامعه شناسان معتبر دنیا مبنی بر فرسوده شدن و از بین رفتن «قدرت نرمِ» امریکا گفتند: قدرت نرم امریکا به معنای «اقناع و قبولاندن نظر خود به کشورهای دیگر»، اکنون در ضعیف ترین موقعیت ممکن قرار دارد و نه تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم امریکا رو به افول است بلکه اقدامات رئیس جمهور عجیب و غریبِ فعلیِ امریکا، «لیبرال دموکراسی» را نیز که پایه تمدن غرب است، بی آبرو کرده است.

 در این ارتباط چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در تاریخ 27 آبان ۱۳۹۷ به ابتکار سازمان جوانان حقوق بشر و با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و همکاری و حمایت ویژه حضرت آیت الله حسینی شاهرودی نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان و در شهر شهیدپرور سنندج برگزار شد.

در این نشست که نماد وحدت نظر شیعیان و اهل سنت کردستان برای افشاء و مقابله با حقوق بشر آمریکائی بود، هیاتی از اقلیم کردستان عراق نیز حضور داشتند. علما و اساتید این هم اندیشی ضمن برشمردن مصادیق و تعاریف حقوق بشر و موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا، از همه صاحبنظران عرصه حقوق بشر در سطح جهان خواستند با برگزاری تجمعات و نشست های مستمر و افشای جنایات آمریکا مشارکت نمایند.

در همین رابطه بیانیه ای به شرح زیر منتشر و مورد تاکید و تصویب شرکت کنندگان در نشست قرار گرفت:

 ورود جدی نخبگان جامعه به نقد مدعیان حقوق بشر، موضع گیری صریح و شجاعانه علیه ظلم در هر نقطه از دنیا و ترویج گفتمان حضرت آیت الله خامنه ای در مورد نقض حقوق بشر توسط آمریکا، مورد تاکید می باشد.

  قدرت هژمونیک آمریکا به دلیل ناکامی های این کشور در غرب آسیا بخصوص در افغانستان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان و بحرین کاهش یافته و از سوی دیگر به دلیل نقض مکرر حقوق بشر و حمایت از تروریسم، مقبولیت خود را در افکار عمومی از دست داده و در مسیر افول حرکت می کند و نظر مقام معظم رهبری مبنی بر افول آمریکا یک حقیقت غیرقابل انکار و قابل پذیرش می باشد.

 امروز ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و بحرین تاوان سکوت معنادار سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر و حمایت آشکار آمریکا از تروریسم سازمان یافته و غیر سازمان یافته را می‌دهند. از این رو شرکت کنندگان این هم اندیشی بر خود لازم می‌دانند با محکومیت این اقدامات غیرانسانی، پیامدهای اقدامات امریکا در مخدوش کردن صلح و امنیت جهان را به جامعه جهانی یادآوری نمایند.

 ضمن پشتیبانی از مبارزه و مقاومت مردم فلسطین علیه جنایات مستمر صهیونیسم و عرض تبریک پیروزی های اخیر مردم غزه علیه رژیم اشغالگر قدس، تاکید می نماید که جنایات رژیم صهیونیستی که از مصادیق بارز نقض حقوق بشر است، با حمایت آشکار کاخ سفید صورت می پذیرد و مجامع بین المللی بخصوص سازمان ملل متحد بر اساس وظیفه قانونی خود می بایست عکس العمل مناسب نسبت به این قبیل اقدامات ضد انسانی داشته باشند.  دستگاه های رسمی کشور و بخصوص وزارت امورخارجه نیز می بایست با پیگیری جدی موضوع، سازمان ملل متحد را در مسیر اجرای وظایف خود قرار دهند.

 جنایت اخیر حکام عربستان سعودی در قتل جمال قاشقچی روزنامه نگار برجسته عرب، که با ابراز انزجار جهانی روبرو شد و سکوت معنادار کاخ سفید در این رابطه نشانگر همراهی آمریکا با ناقضین حقوق بشر در سراسر جهان است.

شرکت کنندگان در نشست سنندج ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه عربستان سعودی، خواهان روشن شدن ابعاد ماجرا و محاکمه و مجازات عاملین آن می باشند.

  انتظار داریم مراجع قضایی ملی مانند قوه قضائیه با تقویت ارتباط با مراجــع قضایی بین المللی همچون دیوان کیفری بین المللی لاهه با بکارگیری تجارب حقوقدانان مجرب ، در اجرای پیشنهادات مقام معظم رهبری راهکارهای عملی برای طرح جنایات حقوق بشری آمریکا در محاکم بین المللی را مشخص کرده و برای محکومیت و مجازات جنایتکاران آمریکائی اقدامات لازم را انجام دهند.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha