جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی

حوزه/مدیر اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: اخلاق درباورها ، عقاید ، تربیت عبادی و معنوی طلاب بسیار تاثیرگذاراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام سید حسن حسینی، در کارگاه آموزشی مدیران و اساتید مدارس علمیه کاشان که در مدرسه علمیه آیت‌الله یثربی (ره) برگزار شد، برنامه جامع تربیتی را یکی از مهم‌ترین اهداف معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد و گفت: حداقل‌های لازم در بخش عمومی این برنامه برای کلیه مدارس علمیه ابلاغ‌شده است.

مدیر اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده مدارس علمیه منطقه کاشان تاکنون از امتیازات خوبی در حوزه تهذیب به دست آورده است، تصریح کرد: امیدواریم با تلاش مدیران و اساتید این روند همچنان در مدارس علمیه شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق روبه‌پیشرفت باشد.

وی افزود: با توجه به آسیب‌های جدیدی که دشمنان از طریق فضای مجازی و ماهواره برای جامعه و نظام اسلامی ایران طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌اند باید فعالیت بیشتری نسبت به گذشته برای طلاب و خانواده‌هایشان تدارک دیده شود.

حجت‌الاسلام حسینی، اخلاق را در آموزش دروس و زندگی خانوادگی طلاب بسیار مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه مباحث اخلاقی فطری است، خاطرنشان کرد: هرکس از فطریاتی که خداوند در نهاد انسان‌ها قرار داده است فاصله بگیرد قطعاً موجب یک نوع نا سلامتی شده است.

وی انسان‌های سالم را انسان‌های با اخلاق دانست و گفت: طلاب، روحانیون و حوزه‌های علمیه که پرچم‌دار اخلاق در جامعه هستند باید با در برخورد مناسب و اخلاق حسنه با مردم الگوی خوبی برای دیگران باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha