جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای بروجردی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی با دعوت از طلاب و فضلای بروجردی مقیم قم برای حضور موثر در شهرستان بروجرد، نیاز اساسی شهر بروجرد را وحدت و همدلی همه نیروها و کارجهادی برای رفع معضلات فرهنگی این شهرستان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه بروجرد شب گذشته در هیئت خانوادگی طلاب و فضلای بروجردی مقیم حوزه علمیه قم که در مسجد سیدالشهدا(ع) زنبیل آباد قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت کسب علم و دانش و پاداش الهی در برابر آن گفت: کسب علم سخت است و عمل به آن نیز به مراتب سخت تر است اما انسان اگر بداند خدای متعال چه پاداشی برای آن در نظر گرفته است سختی ها برایش آسان می شود.

وی در ادامه با دعوت از طلاب و فضلای بروجردی مقیم قم نیاز اساسی شهر بروجرد را وحدت و همدلی همه نیروها و کارجهادی برای رفع معضلات فرهنگی این شهرستان دانست و گفت: با این انسجام همه نیروهای ارزشی در شهرستان و کارجهادی و خستگی ناپذیر قطعا معضلات فرهنگی شهرستان قابل حل است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به همسران طلاب و روحانیون خاطر نشان ساخت: افتخار کنید که همسر شما در حوزه ای درس می خواند که رئیس همه ما و مدیر اصلی حوزه های علمیه حضرت امام زمان(عج) می باشد و این خیلی ارزش دارد و قطعا شما نیز در این پاداش هایی که برای کسب علم همسرانتان در نظر گرفته شده است شریک هستید.

وی افزود: مردم بیشتر به اعمال ما نگاه می کنند تا گفتار ما، اگر ببینند که روحانیون آنچه که برای مردم می گویند ابتدا خود نیز به آن عمل می کردند بسیار تاثیرگذار است.

امام جمعه قم با اشاره به سابقه طولانی و با عظمت بروجرد در پرورش علمای بزرگ گفت: در روزگاری در شهرستان بروجرد ده ها مجتهد وجود داشت و الان نیاز است که طلاب و فضلای بروجردی بیشتر در این شهرستان حضور داشته باشند؛ حوزه های بروجرد نیاز دارند به اساتیدی که اعمال و رفتارشان درس آموز باشد.

وی در ادامه با بیان تعدادی از معضلات فرهنگی شهرستان بروجرد خاطر نشان ساخت: بروجرد اکنون طلاب و فاضل کم ندارد اما نیاز است که با حضور موثر خود در شهرستان به مشکلات و معضلات فرهنگی شهرستان رسیدگی لازم شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نبود بعضی از زیر ساخت های لازم برای برنامه های فرهنگی و دینی در شهرستان بروجرد را یکی از معضلات شهرستان دانست و گفت: برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با کمک طلاب و فضلای بروجردی قم این کارها انجام شود بلکه قدری از مشکلات و معضلات فرهنگی این شهرستان کم شود.

وی در پایان با ارائه گزارشی از بعضی از فعالیت های صورت گرفته  توسط دفتر امام جمعه بروجرد گفت: یکی از برنامه های در نظر گرفته شده دیدار با اقشار مختلف شهرستان مانند بازاری ها، ورزشکاران، دانشجویان، تاکسی داران و سایر اقشار است؛ باید حرف ها و دغدغه های آنان شنیده شود و برای حل مشکلات آنان چاره اندیشی شود که این کار بحمدلله به خوبی در حال انجام است.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha