شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از کتاب «آسمان نزدیک است» حجت الاسلام بهداروند

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ والسلمین بهدار وند گفت: بهترین تنفس‌هایی که جامعه وجود داشت حضور در جبهه و عرصه جهاد بود و خلأ آن روحیه امروز در جامعه کنونی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والسلمین محمدمهدی بهدار وند نویسنده کتاب "آسمان نزدیک است" پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب آسمان نزدیک است که به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: صحبت در میان یادگار دفاع مقدس سخت و طاقت و فرسا است؛ جهاد، شهادت و حوزه‌های علمیه همسایه‌های دیواربه‌دیواری بودند که در طول تاریخ کارنامه‌ای گران‌بها ثبت کردند.

وی تصریح کرد: در پیشینه حوزه و روحانیت مبارزات حق‌طلبانه و جهاد گرایانه مراجع و روحانیت بیش‌ازپیش به چشم می‌خورد، از آخوند خراسانی تا نائینی و کاشانی و امام خمینی(ره) و مصادیق فراوان این چنینی، نمونه‌های عینی پیشینه حوزه هستند.

نویسنده کتاب "آسمان نزدیک است" گفت: حوزه‌های علمیه در دوران دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان فعالیت رزمی و فرهنگی می‌کردند و به‌حکم وجوب کفایی حضور در جبهه به گفته امام خمینی(ره) درس و بحث را کنار گذاشتند.

وی ادامه داد: عده‌ای همچون حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بشردوست فرمانده قرارگاه کربلا برای مدت یک ماه وارد حوزه شدند و هشت سال در جبهه ماندند و مبارزه کردند.

حجت‌الاسلام‌ والسلمین بهدار وند ابراز داشت: بهترین تنفس‌هایی که جامعه وجود داشت حضور در جبهه و عرصه جهاد بود و خلأ آن روحیه امروز در جامعه کنونی وجود دارد.

وی اضافه کرد: امروز تمام فرماندهان ارشد و سرداران و یادگاران دفاع مقدس به‌خوبی از حجج‌اسلام والمسلمین محقق کرکی و بشردوست یاد می‌کنند زیرا این بزرگواران نمونه‌های بارز اخلاص بوده‌اند.

نویسنده کتاب "آسمان نزدیک است" عنوان کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محقق کرکی راوی کتاب آسمان نزدیک است دارای دو خصلت تواضع و عدم دل‌بستگی به دنیا بوده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: "شبی در کنار آفتاب" نام کتابی است که بنده آن را دنبال می‌کنم تا وقایع و روایت‌های حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بشردوست تنها فرمانده روحانی دفاع مقدس را به ثبت برسانم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha