جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از کتاب «آسمان نزدیک است»

حوزه/ نماینده امام خمینی (ره) در قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: زبان من از به تصویر کشیدن روحیات رزمندگان قاصر است و نمی‌توانم از رشادت‌های آن عزیزان برای شما بگویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود محقق کرکی راوی کتاب "آسمان نزدیک است"، پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب آسمان نزدیک است که به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: بنده معتقدم باید از طلابی که وارد جبهه می‌شدند و حاضر نبودن بگویند که روحانی هستند باید تجلیل شود.

وی با اشاره به شخصیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین بشردوست فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین بشردوست دارای یکی شخصی جهادی بود که خستگی در او وجود خارجی نداشت.

نماینده امام خمینی(ره) در قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: زبان من از به تصویر کشیدن روحیات رزمندگان قاصر است و نمی‌توانم از رشادت‌های آن عزیزان برای شما بگویم.

وی مطرح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهداروند اگر بخواهد جنگ را بهتر بشناس،د باید با امثال حجت‌الاسلام‌والمسلمین بشردوست برود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بشردوست با تمامی فرماندهان زمان جنگ به‌واسطه اخلاق حسنه رابطه داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود محقق کرکی خاطرنشان کرد: بنده حاضر نبودم در عرصه‌های این‌چنینی حاضر شوم و حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهداروند در جلسات روضه خانگی با بنده آشنا شد و وقایع و خاطرات مرا با گوشی موبایل خود ضبط کرد و درنهایت به این اثر تبدیل شد.

وی ابراز داشت: آنچه در کتاب آسمان نزدیک است آمده، قطره‌ای از دریای بزرگ جبهه و جنگ بوده؛ برخی علما به جبهه می‌آمدند و می‌خواستند در خط مقدم حاضر شوند و زیرا خط مقدم دارای حالت‌های معنوی فراوانی بود.

وی در پایان گفت: حضور روحانی در همه عرصه‌های جبهه و جنگ با اثر بود، کسی که جان خود را درراه عقیده می‌دهد و برای خدا قدم برمی‌دارد، قطعاً نیاز به مسائل معنوی و شرعیات دارد و این همه نشانه از اهمیت وجود روحانی در همه عرصه‌های است و البته که برخی از طلاب و فضلا در عرصه‌های مختلف رزمندگی و جنگ تن‌به‌تن حاضر می‌شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha