جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر مسلمانان با هم همدل و یکصدا باشند هیچ قدرتی نمی تواند بر آنها مسلط شود، گفت: وحدت و همبستگی منجر به شکست توطئه و دشمنی همه قدرت های زورگوی جهان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در شهرستان نکا برگزار شد، عمل به دستورات کلام الهی و سیره عملی پیامبر گرامی اسلام را مهم ترین راه رسیدن به وحدت و همبستگی میان مسلمانان دانست.

وی با بیان این که آنچه که امروز موجب خشنودی پیامبر گرامی اسلام می شود عمل به دستورات ایشان است، افزود: یکی از مهم ترین سفارشات و دغدغه های پیامبر گرامی اسلام وحدت و همبستگی میان مسلمانان بوده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) در زمان حیات بابرکت خود همه توان خود را برای نزدیک کردن قلوب امت خود به کار گرفت، تصریح کرد: متأسفانه پس از رحلت ایشان گروهی از مسلمانان در مسیر انحراف قرار گرفتند.

مسئول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به این که از آن زمان تا به امروز متأسفانه همواره جریان هایی در میان امت اسلامی بر طبل اختلاف و تفرقه کوبیده اند، بیان داشت: این اختلاف ها منجر به بروز بحران ها و مشکلات بسیاری برای جوامع اسلامی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر مسلمانان با هم همدل و یکصدا باشند هیچ قدرتی نمی تواند بر آنها مسلط شود، خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی مسلمانان منجر به شکست توطئه و دشمنی همه قدرت های زورگوی جهان خواهد شد.

امام جمعه نکا با تأکید بر این که با وحدت امت اسلامی دشمن دیگر جرأت دخالت در امور کشورهای اسلامی را ندارد، بیان داشت: اگر امروز نظام سلطه در برابر ملت ایران نمی تواند اقدام خاصی انجام دهد به دلیل وحدت و همبستگی داخلی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر دشمن ذره ای تفرقه و اختلاف در کشورمان مشاهده کند به طور حتم در جهت نفوذ و توطئه در داخل حرکت خواهد کرد، افزود: این وحدت ملی مانع از تحقق بسیاری از توطئه های دشمنان علیه ملت ایران شده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز ادیان و مذاهب اسلامی در کشورمان در نهایت برابری و برادری زندگی می کنند، بیان داشت: ایران اسلامی امروز پرچم دار وحدت و همبستگی در جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با ولادت نبی مکرم اسلام(ص) خداوند نور و روشنایی را به دنیای ظلمانی آن دوران هدیه داد، خاطرنشان کرد: اگر تلاش های تبلیغی پیامبر گرامی اسلام نبود، امروز اسلام ناب این گونه در جهان بشریت نورافشانی نمی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha