پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کریمی‌تبار

نماینده ولی‌فقیه در ایلام با تأکید بر اینکه نام علامه حلی برای طلاب و روحانیون از نظر علمی، تقوا و اخلاص تکلیف آور است، گفت: نقشی که قلم می‌تواند ایفا کند، منحصربه‌فرد است؛ یک فرد هر چه بلیغ و هنرمند در سخنرانی باشد، گذراست و تا زمانی که با هنر قلم نقش ماندگاری به خود نگیرد، در زمان کوتاهی به فراموشی سپرده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار، امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره علامه حلی در ایلام، اظهار کرد: علامه حلی از لحاظ تقوا و علم در مرحله‌ای بسیار بالا قرار داشتند.

وی، با تأکید بر اینکه نام علامه حلی برای طلاب و روحانیون از نظر علمی، تقوا و اخلاص تکلیف آور است، ابراز کرد: نقشی که قلم می‌تواند ایفا کند، منحصربه‌فرد است؛ یک فرد هر چه بلیغ و هنرمند در سخنرانی باشد، گذراست و تا زمانی که با هنر قلم نقش ماندگاری به خود نگیرد، در زمان کوتاهی به فراموشی سپرده می‌شود.

امام‌ جمعه ایلام، ابراز کرد: حرکت هنرمندی علمی طلاب و فضلا که با قلم آمیخته از حرکات خوبی است و نیاز فعلی و ضروری جامعه و حوزه‌های ماست، به‌ویژه در شرایط فعلی که نیاز به تحقیق و پژوهش وجود دارد؛ تحقیق برای پاسخگویی به نیازهایی که در جامعه وجود دارد و مسائل نوپدیدی که نیاز به پاسخ دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان کرد: آثار مکتوب می توانند نقش عالی ایفا کنند؛ کتاب و آثار مکتوب، بسیار تأثیرگذار است و مخاطب را با خود همراه می‌کند و بالاترین از این قرآن کریم است که همه دنیا را به مبارزه می‌طلبد؛ قرآن کریم باوجدان و فطرت انسانی صحبت می‌کند و نسبت به هر آنچه بشر نیاز دارد، پاسخگوست.

نماینده ولی فقیه در ایلام یادآور شد: اگر کسی قلم ‌به‌ دست بگیرد و مسئله محور پیش برود، قطعاً تأثیرگذار است؛ قلمی می‌تواند تأثیرگذار باشد که مخاطب را با خود همراه کند. مجاهده فی سبیل الله‌اکبر، اثر قلم است که به این مقام می‌رسد، علم عالم است که مجاهد پرور می‌شود و قلم است که محافظ خون شهید، پاسدار آن و مؤثر در تداوم راه شهداست.

امام‌جمعه ایلام در پایان بابیان اینکه در شرایط فعلی تحقیق و پژوهش باید محور همه برنامه‌ها باشد، خاطرنشان کرد: هنر قلم اگر با استدلال باشد، دارای قدرت بیشتری است و بر اندیشه انسان تأثیر می‌گذارد و امید است که این امر، رشد چشم‌گیری داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha