جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سفر قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان  ها به ایلام

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین غفوری، توجه ویژه به مدارس علمیه استان ایلام از نظر زیر ساختی، تکمیل پروژه های در حال ساخت و ایجاد منابع پایدار برای خودکفا کردن مدارس علمیه استان در آینده نزدیک را بسیار حائز اهمیت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان ها، در سفری یک روزه به ایلام، علاوه بر بازدید از برخی مدارس علمیه و پروژه های حوزوی، در جلسه ای با حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در ایلام، پیرامون مسائل حوزه استان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها همچنین در جلسه ای با مدیر، معاونان و کارکنان حوزه علمیه استان، به بررسی پروژه حوزه جامع شهر ایلام و مسائل و مشکلات حوزه استان پرداخت و همچنین در جریان برنامه ها و فعالیت حوزه استان قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: برای پیشبرد اهداف و برنامه های مدارس علمیه در استان ایلام، باید شورای حوزه علمیه استان تقویت شود.

وی در ادامه بازدید نماینده ولی فقیه در ایلام از مدارس علمیه استان و رصد برنامه ها و فعالیت ها در راستای حل مشکلات موجود را موثر دانست و اظهار کرد: توجه ویژه به مدارس علمیه استان ایلام از نظر زیر ساختی، تکمیل پروژه های در حال ساخت و ایجاد منابع پایدار برای خودکفا کردن مدارس علمیه استان در آینده نزدیک و ارسال گزارش از وضعیت مدارس جهت رفع مشکلات زیر ساختی، مالی و ... بسیار حائز اهمیت است.

لزوم توجه ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور به حوزه ایلام

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در ایلام نیز گفت: در این مدت کوتاه که توفیق خدمت در ایلام را دارم، مدارس علمیه استان بسیار موفق ارزیابی شده اند و چون استان از جمله استان های محروم کشور است، به همین دلیل حوزه استان منابع پایداری ندارد و نیاز به توجه ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف حوزه علمیه و تقویت مدارس استان ایلام هیچ کوتاهی صورت نخواهد گرفت و با حوزه استان برای اجرای برنامه ها و انجام فعالیت ها همراه و همگام هستیم.

درخواست تکمیل پروژه حوزه جامع ایلام

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام هم با ارائه گزارشی، گفت: یکی از خواسته های روحانیت، طلاب، مردم و بخصوص جونان انقلابی استان ساخت حوزه جامع شهر ایلام است.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی نمی توان جوانان مستعد و علاقمند به تحصیل در حوزه را جذب کرد، لذا اگر حوزه جامع شهر ایلام به بهره برداری برسد، می توان جوانان داخل و خارج استان بخصوص از کشور همسایه عراق را جذب حوزه استان کرد.

مدیر حوزه علمیه ایلام افزود: ساختمان بیشتر مدارس علمیه شهرستان ها به صورت استیجاری می‌باشند و به دلیل کمبود منابع و امکانات، نمی توان در از تمام ظرفیت ها برای جذب طلبه استفاده کرد.

وی بر لزوم ایجاد منابع پایدار تاکید و اظهار کرد: استان ایلام از لحاظ جذب منابع خیرین و موقوفات، منابع بسیار کمی دارد و مدارس علمیه با توجه به محرومیت استان نیاز به توجه ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور دارند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha