جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ناطق نوری

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با بیان این که جامعه نیازمند طلاب مهذب و اخلاق مدار است، گفت: نمی توان پذیرفت انسانی متدین و متقی باشد، اما در عین حال مغرور و متکبر باشد!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در مراسم گرامی داشت ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) که صبح امروز در محل مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان برگزار شد، با بیان این که خداوند متعال پیامبر اسلام را از همان آغاز ولادت برای امت مسلمان اسوه قرار داده است، گفت: پیامبر اسلام از همان آغاز ولادت تا زمان بعثت و در ادامه آن همه ناملایماتی که در راه تبلیغ دین متحمل شدند، و به طور کلی همه زندگی ایشان برای مسلمانان اسوه و الگو بوده است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان تصریح کرد: خداوند متعال، پیامبر اسلام را در یک خانواده پر ناز و نعمت و در یک خانواده بی دغدغه و در دامن خانواده مرفه ای قرار نداد تا در رفاه بزرگ شده و سپس پیامبر خدا شود اما خداوند متعال او را در خانواده ای قرار داده است که قبل از این که بدنیا بیاید پدرش را از دست می دهد و طولی نمی کشد مادرش را از دست می دهد و عمویش حضرت ابوطالب(ع) مربی و سرپرست او می شود و حلیمه سعدیه مادر رضاعی او می شود.

وی افزود: یعنی خدا خواست به ما بیاموزد و رسول خدا را برای ما نمونه قرار داد تا ما یاد بگیریم با سختی ها مبارزه کنیم، در برابر ناملایمات صبر و بردباری را تمرین و کسب کنیم که وقتی وارد جامعه می شویم یک انسان فراز و نشیب دیده و پخته ای باشیم تا مبادا یک مشکل و ناملایمتی ما را به زانو درنیاورد زیرا انسان های نازپرده خیلی به جایی نمی رسند.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با بیان اینکه سرنوشت هر انسانی نتیجه رفتار و عملکرد او است، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن مجید به این موضوع تصریح دارد «انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم؛ خداوند سرنوشت هيچ قومي و ملّتي را تغيير نمي دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند».

وی در ادامه با بیان اینکه اخلاق نقش مهمی در رسالت پیامبر داشت، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «إِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ؛ توای پیامبر دارای اخلاق بزرگی هستی». به عبارت دیگر خداوند می خواست بگوید ای پیامبر نمی شود با مردم با قیافه ای گرفته و عبوس صحبت کرد و آن را را به دین اسلام دعوت نمود، بلکه باید با خلق و مهربانی با مردم حرف زد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با بیان این که جامعه نیازمند طلاب مهذب و اخلاق مدار است، عنوان داشت: نمی توان پذیرفت انسانی متدین و متقی باشد اما در عین حال مغرور و متکبر باشد! انسان متقی هم در سلام دادن بر دیگران پیشی می گیرد و هم با روی خوش و گشاده با مردم برخورد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در پایان خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: سعی کنید در خانواده و در بین دوستانی که قبلا با آنان همدرس بودید، طوری رفتار کنید که ببینند شما که الان طلبه شده اید متواضع تر و مؤدب تر از قبل شده اید و این رفتار شما در نوع فکر آنان نسبت به طلاب و حوزه علمیه تاثیر خواهد گذاشت و خواهند گفت این از برکت امام صادق(ع) است.

گفتنی است؛ در ابتدای این مراسم آقای کریم منصوری قاری بین المللی به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداخت و در پایان از طرف مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان به هر کدام از طلاب جدیدالورود یک «عبا» به عنوان هدیه اهدا شد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha