جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله میرزا احمد سیبویه

حوزه/ مراسم بزرگداشت آیت‌الله میرزا احمد سیبویه پنج‌شنبه، هشتم آذرماه جاری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ مراسم بزرگداشت آیت‌الله میرزا احمد سیبویه پنج‌شنبه هفته جاری هشتم آذرماه ساعت ۱۶ به همت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در مقبره شهید مفتح واقع در صحن امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود.

در این مراسم، جمعی از شاگردان و ارادتمندان به این عالم برجسته در کنار زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت حضور خواهند یافت و از خاطره‌گویی فرزندان آیت‌الله سیبویه بهره‌مند خواهند شد.

خاطرنشان می شود: آیت‌الله میرزا احمد سیبویه در سال ۱۲۹۶ شمسی، در خانواده‌‌ای معنوی در کربلا به دنیا آمد. وی پس از خواندن دروس مقدماتی و ادبیات، سطوح را نزد پدر و عمویش مرحوم حاج شیخ محمد‌علی سیبویه از علمای کربلا، فرا گرفت و سطوح نهایی و خارج فقه را از مرحوم علامه فقیه و حاج شیخ یوسف بیارجمندی شاهرودی آموخت.

وی در سال ۱۳۵۸ شمسی و در حالی که قریب ۴۰ سال امام جماعت حرم حضرت ابوالفضل(ع) و استاد حوزه علمیه نجف بود، توسط رژیم بعث عراق دستگیر و از این کشور تبعید شد و به همراه گروهی از علما به ایران آمد.

آیت‌الله سیبویه از علمای ساده‌زیست بود که سال‌ها در منزلی در خیابان گرگان تهران زندگی می‌کرد، وی در اواخر عمر از بیماری سرطان خون رنج می‌برد، و در روز شنبه پنجم آذر ۱۳۸۴ در سن ۸۹ سالگی در بیمارستان ساسان به دیار حق شتافت.

پیکر این عالم جلیل‌القدر در شهر قم تشییع شد و پس از اقامه نماز میت توسط مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهجت، در حرم حضرت معصومه(س)، مجاور قبر شهید مفتح برای همیشه آرام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرضیه IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    پس چرا نبردنشون کربلا... فکر کنم دوست داشتند کربلا دفن شوند ...قدیمی ها چه برکاتی داشتند اگر دوست داشتند کربلا و نجف دفن می شدند ولی الان مرزهای جغرافیایی و کثرت جمعیت انتخاب ها را نابود و محدود کرده... وای به روز و حال ما... اینا که عاشق امام حسین بودند وضعشون این شد... ما به چه وضعی و کجا می میریم و دفن می شویم...