جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشجویان انجمن اسلامی در کالیفرنیا، روز «ملاقات با یک مسلمان» برگزار کردند

حوزه/ دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکینک ایالتی پومونا واقع در جنوب کالیفرنیا در روز «ملاقات با یک مسلمان» به جنگ اسلام هراسی رفته و ضمن ایجاد ارتباط مستقیم با همکلاسی های غیرمسلمان، سعی در ترویج درست اسلام داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکینک ایالتی واقع در شهر پومونا در جنوب کالیفرنیا در آمریکا در مراسم روز «ملاقات با یک مسلمان» به جنگ اسلام هراسی رفتند.

هادی نصر یک دانشجوی محلی سال سوم که یکی از اعضای هیات مدیره انجمن اسلامی می باشد، در این باره به خبرنگاران گفت: علت شماره یک وجود اسلام هراسی در جامعه این است که مردم سابقه برخورد و ملاقات با یک مسلمان را نداشته اند.

وی در ادامه افزود: تنها پیش فرضی که آن ها از یک مسلمان دارند از طریق رسانه ها و شبکه هایی هستند که معمولا بهترین نماینده برای مسلمانان محسوب نمی شوند.

گفته می شود در این گردهمایی باجه هایی از فعالیت های فرهنگی دانشجویان به  منظور تشویق گفتمان متقابل، و مبارزه با اسلام هراسی و کلیشه های ضدمسلمانی فعالیت داشتند. برنامه های فرهنگی نیز به منظور تشویق دانشجویان برای آغاز گفتگو درباره اسلام هراسی و دیگر مباحث مربوطه برپا بودند از جمله اینکه دانشجویان مسلمان داوطلب درباره درک بهتر از فرهنگ مسلمانان با دانشجویان صحبت کردند. در این نشست، باجه خوشنویسی و حنای سنتی نیز برپا بود.

مریم صالح دانشجوی سال دوم بازاریابی تجاری در باره این مراسم گفت: دانشجویان به اینجا می آیند تا ببینند که ما مسلمانان خارج از کلاس درس چه کارهایی انجام می دهیم و چگونه دلمان می خواهد مذهبمان را به شکل صلح طلبانه ای ترویج دهیم.

دانشجویان انجمن اسلامی ابراز امیدواری کردند تا بتوانند دین اسلام را به شیوه ای درست به دانشجویان دانشگاه معرفی کنند.

رایان مسلمانی، یک دانشجوی سال دوم زیست شناسی از انجمن در این باره گفت: ما امیدواریم بتوانیم کلیشه هایی را که مردم درباره دین اسلام شنیده اند از بین ببریم و به آنها نشان دهیم که دین ما یک دین صلح طلب است. و تنها به این خاطر که 1% تروریست ها به نام اسلام دست به حملات زده اند مسئولیت آن بر دوش ما نیست و ما حامی صلح و مدارا هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha