چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست سیره پیامبر(ص) در نهج البلاغه

حوزه/ به همت موسسه فکر اسلامی از انجمن های طلاب پاکستان در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) نشست «سیره پیامبر در نهج البلاغه» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»؛ به همت موسسه فکر اسلامی از انجمن های فعال طلاب پاکستان در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) نشست سیره پیامبر در نهج البلاغه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی برگزار شد.

این مراسم با که با استقبال خوب طلاب همراه بود با تلاوت آیات نورانی کلام الله و قصیده خوانی در شان نبی مکرم اسلام(ص) آغاز شد و پس ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های موسسه فکر اسلامی توسط یکی از اعضای این موسسه حجت الاسلام و المسلمین رفیعی درباره سیره شریف پیامبر اعظم(ص) در آیینه نهج البلاغه به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در سخنان خود امیرمومنان(ع) را بدلیل تربیت در آغوش پیامبر(ص) و همراهی از قبل بعثت تا هنگام رحلت حضرت رسول(ص) بهترین معرف سیره و شخصیت پیامبر دانست.

وی با اشاره به قسمتی از خطبه160 نهج البلاغه که می فرماید: "و لقد كان فى رسول اللَّه كاف لك فى الاسوة  و دلیل لك على ذم الدنیا و عیبها و كثرة مخازیها و مساویها" یکی از برجسته ترین نکات در سیره پیامبر(ص) را ساده زیستی و دوری از دنیا و الگویی برای عامه مردم بویژه طلاب دانست.

این برنامه در سالن شهید صدر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با حضور طلاب و مسئولین مجتمع برگزار شد.

لازم به ذکر است موسسه فکر اسلامی طلاب پاکستان بیش از 14سال است که در زمینه مختلفی چون برگزاری همایش ها، نشست ها، فراخوان مقالات، کارگاههای تربیتی، مسابقات در ایران و پاکستان، چاپ کتب به زبان های انگلیسی و اردو با محوریت نهج البلاغه مشغول فعالیت می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha