جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعة المصطفی

حوزه/ دبیر هیئت امنای جامعة المصطفی العالمیة در سفر به هندوستان از نمایندگی المصطفی در این کشور بازدید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مهر دبیر هیئت امنای جامعة المصطفی العالمیة، با حضور در نمایندگی جامعة المصطفی در دهلی نو، ضمن بازدید از بخش های مختلف نمایندگی و نمایشگاه آثار و فعالیت ها، با کارکنان این نمایندگی نشست صمیمانه‌ای برگزار کرد. 

در ابتدای این دیدار، نماینده جامعة المصطفی در هند ضمن خیرمقدم به مهمانان و قدردانی از خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی مهر در بیش از دو دهه در جایگاه جانشینی ریاست جامعةالمصطفی، گزارشی از فعالیت‌های نمایندگی المصطفی ارائه نمود.

«حجت الاسلام و المسلمین صالح» با بیان وضعیت موجود حوزه های علمیه هندوستان، خاطرنشان کرد: پیشینه بسیار درخشان حوزه‌های علمیه در هند و ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی و مذهبی این کشور اقتضا دارد در برنامه‌های بلندمدت المصطفی، نگاه ویژه‌ای به این منطقه شود.

«حجت الاسلام و المسلمین مهدوی‌پور»، نماینده ولی فقیه در هند نیز با قدردانی از خدمات ارزشمند و تأثیرگذار حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی مهر در جامعة المصطفی، ابراز داشت: وظیفه نهاد مقدس جامعةالمصطفی، تربیت عالمان دینی است که چراغ هدایت و اثرگذار در نفوس باشند تا مردم را هدایت کنند.

وی ضمن تأکید بر جایگاه مهم جامعة المصطفی ابراز داشت: جامعةالمصطفی در میان همه نهادهای موجود در ایران، تأثیرگذاری اساسی تر و محوری تر دارد و در این مسیر، عامل بسیار مهم کیفیت‌گرایی است. 

نماینده ولی فقیه در هند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد: معظم‌له همواره بر تلاش مضاعف تأکید داشته و تصریح کرده‌اند که نباید به کارهای کوچک اکتفا کنیم، بلکه همت‌ها باید بلند باشد؛ لذا باید با فداکاری بیشتر و حرکت به سمت خودکفایی، با مشکلات اقتصادی مقابله نمود.

خدمات ارزشمند جامعه‌المصطفی در هند شایان تقدیر است

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، ضمن عرض تبریک میلاد بابرکت رسول مکرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و ابلاغ سلام آیت الله اعرافی، رئیس هیئت امنا و حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی به حاضران، ابراز داشت: فعالیت‌ها و خدمات ارزشمند جامعه‌المصطفی در هند در زمینه نشر معارف دینی و تعالیم ناب مکتب اهل بیت(علیهم السلام) شایان تقدیر است و در  بیش از سه دهه، با همه مشکلات و سختی‌هایی که وجود داشته، کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

وی تمام دستاوردهای جامعة المصطفی را از برکات انقلاب اسلامی تحت هدایت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خواند و تصریح کرد: همه ما در اردوی حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداء) باید سربازی، فداکاری و جانبازی نماییم.

دبیر هیئت امنای جامعة المصطفی در ادامه ضمن اشاره به تحولات جدید این نهاد ابراز داشت: با این تغییرات نه تنها وقفه ای درکار پیش نخواهد آمد، که با لطف حضرت حق، جامعه المصطفی با قوت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: تجربه این تنگناها در شرایطی می‌تواند برای هر مجموعه مفید باشد، زیرا اگر مجموعه ای با سختی و صعوبت سازمان‌دهی شود، مانند درختی که در کویر می روید، بادوام خواهد بود. 

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر ادامه داد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله و سلم) در سختی های بسیار زیاد شعب ابی‌طالب، مکتب اسلام را پایه ریزی کردند؛ لذا این مکتب با تحمل این رنج ها و سختی ها، به راحتی از بین نمی‌رود؛ بنابراین مسائل اقتصادی و دشواری ها می تواند عامل ماندگاری و اصلاح امور شود، به شرطی که ما نیز تلاش خود را مضاعف نماییم و یقیناً نصرت الهی نیز همراه ما خواهد بود.

بازدید از مرکز آموزش عالی المصطفی در دهلی نو، نشست صمیمی با استادان و کادر آموزشی و سخنرانی اخلاقی در جمع طلاب المصطفی، از دیگر برنامه های دبیر هیئت امنای جامعة المصطفی در سفر به هند بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha