جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شیخ نمر در صنعا برگزار شد

حوزه/ با وجود ظلم متجاوزان سعودی علیه یمنی ها و بر اساس راه مقاومت و مبارزه با رژیم آل سعود، مؤسسه رشد اجتماعی "الرضا" در صنعا پایتخت یمن مراسم بزرگداشتی به مناسبت سومین سالگرد شهادت آیت الله شیخ نمر باقر نمر برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علی رغم ظلم متجاوزین سعودی علیه یمنی ها و بر اساس راه مقاومت و مبارزه با رژیم آل سعود، مؤسسه رشد اجتماعی "الرضا" در صنعا پایتخت یمن مراسم بزرگداشتی به مناسبت سومین سالگرد شهادت آیت الله شیخ نمر باقر نمر برگزار شد.

این مراسم با شعار بین المللی و یکپارچه "سینالهم غضب"(گرفتار خشم خواهند شد) با مشارکت شخصیت های علمایی و سیاسی برگزار شد و حاضرین بر وحدت در این مسئله و مظلومیت شیخ نمر تاکید کرده و گفتند: اراده ملت ها پیروز خواهد شد و خون های پاک حکومت مستکبرین را سرنگون خواهد کرد.

 شرکت کنندگان افزودند: جنگی که امروز علیه یمن راه ندازی شده، دلیلی است بر اینکه دشمن نمی خواهد ما فریاد بر آوریم و ما می گوییم که شهدا زنده هستند و شعله جهاد را در ما برافروخته اند و ما در راه آنان باقی خواهیم ماند.

شیخ محمد حزام مدیر مؤسسه "الرضا" تاکید کرد: این مؤسسه برای سومین سال مراسم سالگرد شیخ نمر را که در برابر باطل فریاد حق بر آورد و از مظلومین دفاع کرد، برگزار می کند و این را مسئولیت خود می داند.

شیخ نمر بزرگترین نمونه شجاعت و مبارزه با آل سعود  است

محمد البخیتی عضو شورای سیاسی انصار الله در این مراسم گفت: شهید شیخ نمر بزرگترین الگو و نمونه شجاعت و مبارزه با آل سعود است.

وی اشاره کرد: محمد بن سلمان و سلمان حکومت خود را با تجاوز به یمن و ارتکاب جنایت علیه یمنی ها آغاز کرد و شیخ نمر همیشه از یمن و مظلومیت آن در خلال تجاوز وحشیانه آل سعود، دفاع می کرد.

هیئت انصار الله در مذاکره نشست سوئد بر مخالفت خود با ستم آل سعود و حمایت از انقلاب مردم نجد و حجاز علیه رژیم آل سعود تاکید کردند.

عبد الملک العچری عضو گروه مذاکره یمنی گفت: مسئله شیخ نمر از تمامی جنبش های مسالمت آمیز مردمی در جهان حمایت می کند و بر آن تاکید دارد.

نام شیخ نمر یاد آور عظمت امام حسین(ع) است

صالح الخولانی معاون وزیر اوقاف و ارشاد یمن گفت: بزرگداشت شهید شیخ نمر امید، شجاعت و شهادت طلبی در راه خدا را به انسانیت و امت بازگرداند، به ویژه که وی در دایره حکومت رژیم جنایتکار آل سعود زندگی می کرده است و نام او، یاد آور عظمت امام حسین(علیه السلام) است.

شیخ عدنان الجالید رئیس انجمن تصوف اسلامی یمن گفت: شیخ نمر شخصیتی بزرگ است و با عظمت و شیوه خود، راه پیامبر اکرم(ص) را پیمود و آموز های قرآن را اجرایی کرد.

در این مراسم گزیده ای از زندگی و سیره شیخ شهید نمر و مبارزه وی به نمایش در آمد.

یمنی ها تاکید کردند: ما از شیخ نمر شیوه مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را می آموزیم و بر هدف یکپارچه در انقلاب سرزمین حجاز و انقلاب 21 سپتامبر یمن تاکید می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha