شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن

حوزه/ محمد البخیتی، گفت: تأسیس شورای رهبری ریاست جمهوری به دستور "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور سابق یمن، بیانگر اراده یمنی ها نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در واکنش به اقدام عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی یمن در انتقال قدرت به شورای رهبری ریاست جمهوری که تمامی اختیارات خود را به این شورا منتقل کرده است، گفت: تأسیس شورای رهبری ریاست جمهوری به دستور "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور سابق یمن، بیانگر اراده یمنی ها نیست.

وی افزود: "رشاد العلیمی" رئیس این شورا، مرد آمریکایی است.

البخیتی با بیان اینکه انتخاب رشاد العلیمی به عنوان رئیس این شورا به دلیل این است که او یک مرد آمریکایی است، افزود: العلیمی تنها کسی است که حضور آمریکا در یمن را قانونی می داند.

عضو ارشد انصار الله بیان داشت: یک روز قبل از تجاوز سعودی، در آستانه اتخاذ چنین تصمیمی بودیم، پس چرا امروز این تصمیم را با انتخاب یک فرد آمریکایی سعودی، گرفتید؟

وی تصریح کرد: در تأسیس شورای ریاست جمهوری، هیچ فرد یمنی نقش نداشته است و این تصمیم مشروعیت دروغین متحاوزان در یمن را سرنگون می کند.

البخیتی با بیان اینکه پایداری ملت یمن موجب اتخاذ این تصمیم غیر قانونی و غیر قابل توجیه شد و این تصمیم به نفع آنها نیست، گفت: مشروعیت حقیقی در یمن برای کسی است که از استقلال کشور دفاع می کند، نه شورای ریاست جمهوری که امتداد اشغالگری است و مشروعیت ندارد.

عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن با تأکید بر اینکه گفتگو باید میان یمن و کشور های چهارگانه متجاوز باشد؛ چراکه این شورا بیانگر رویکرد یمنی ها نیست، بیان داشت: پذیرش گفتگو با ابزار های کشور های متجاوز که هیچ قدرتی ندارند، باعث می شود این کشور ها بدون مسئولیت پذیری راه حل را بی اثر کنند.

شایان ذکر است که ائتلاف متجاوز سعودی طی هفته گذشته عملیات خود علیه یمن را متوقف کرده است، امّا ناظران اقدامات ناقضانه ای را از سوی ائتلاف متجاوز در برخی از استان های یمن، به ثبت رسانده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha