پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جوانان یمن راه شهید الصماد را ادامه می دهند

عبدالناصر الراشدی فعال سیاسی یمن گفت: الصماد حاکمی مومن، حافظ قرآن، سیاستمداری بزرگ شخصیتی فرهنگی و نظامی که در همه صحنه ها سرآمد بود و اگر رییس جمهور یمن می شد کل سرنوشت منطقه عربی را عوض می کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، صالح الصماد در سال ۱۹۷۹ در منطقه بنی معاذ از توابع شهرستان سحار در استان صعده(شمال یمن) متولد شد، وی پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه صنعا، به عنوان مدرس در مدرسه عبدالله بن مسعود در صعده مشغول به کار شد.

صالح الصماد، از آغاز سومین جنگ از جنگ‌های شش‌گانه، جنبش انصارالله را در نبرد با رژیم یمن همراهی کرد، وی پس از سال ۲۰۱۱ مسئولیت ریاست دفتر سیاسی جنبش انصارالله را به دست گرفت..

صالح الصماد در ۶ آگوست ۲۰۱۶، رئیس شورای عالی سیاسی شد و کار خود را در این منصب، پس از ادای سوگند در مجلس نمایندگان (در ۱۴ اوت ۲۰۱۶) آغاز کرد.وی در ۳ اردیبهشت سال جاری توسط نهادهای اطلاعاتی آمریکا به شهادت رسید.در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با عبدالناصر الراشدی کارشناس یمنی درباره اهداف سعودی آمریکایی از ترور این رهبر برجسته یمنی به گفت و گو پرداخت.

 

شرح این گفت و گو در ذیل تقدیم می شود:

 

ابتدا لطفا در خصوص نقش و اهمیت شخصیت و ویژگی های شهید صالح الصماد رییس شورای سیاست گذاری یمن توضیح دهید؟

اولا؛ ابتدا به خانواده شهید الصماد و همه خانواده شهدا به خصوص به رهبر انقلاب مردم یمن سید عبدالملک الحوثی و همه شهروندان یمن تسلیت می گویم. این مرد بزرگ و رییس شهید نه منحصر به حزب خاصی و نه اختصاص به انصار الله داشت.او رییس همه یمنی ها بود و در کل تاریخ یمن از گذشته تا امروز بی نظیر بود.شهید صالح صماد مرد استثنایی، سیاستمدار و بزرگوار و خادم ملت و به دنبال نصرت مستضعفین در همه صحنه ها بود. ایشان  در همه صحنه های جهادی در  صف اول و مقدم بود. وی در صحنه علمی استاد و معلم  بود، در صحنه های فرهنگی و اقتصادی و بین قبایل جایگاه ویژه ای داشت و شیخ قبیله بود. در همه عرصه ها شهید الصماد حضور موثر داشت . وی رییس شورای عالی سیاسی یمن بود و رییس فعلی جمهوری یمن محسوب می شد و همه کارهایی که یک رییس جمهور انجام می دهد بر  بر عهده او بود و با توافق کل احزاب سیاسی یمن و کل اعضای شورای سیاسی یمن انتخاب شده بود.

در مدتی که عهده دار این سمت بود فعالیت های ارزشمندی انجام داد.  وی مردی متواضع بود و به دنبال ثروت و جاه و مقام نبود. در همه جبهه های جنگ حضور داشت، در جشن های ارتشی حضور پیدا می کرد. در صف مقدم جنگ جیزان با اسلحه خودش حضور داشت و مردی مقاوم بود که به همه استان های یمن  سفر می کرد و  با مردم مناطق مختلف دیدار داشت .او تنها می رفت و بدون وجود دیوار و حائلی که  بین ملت و او باشد به راحتی با مردم یمن صحبت می کرد.

به نظر شما شهادت صالح الصماد چه تاثیری بر روی آینده جنگ یمن و ملت یمن می گذارد؟

ملت یمن حتی مخالفانش برای فقدانش گریه کردند و شهادت او فقدان بزرگی بود. اگر چه ما یک بزرگ مرد و سیاستمدار برجسته  را از دست دادیم واین  یک خسارت بزرگی برای یمنی ها بود اما تاثیرشهادت ایشان علیه عربستان بسیار گسترده خواهد بود به طوری که می توانیم بگوییم فاتح مکه می شویم و مکه را به یمن بر می گردانیم.آل سعود اشغالگران  مکه و مدینه هستند و مکه از آن  یمنی ها بوده و خون صالح الصماد را وسیله فتح دوم مکه می کنیم و وارد این منطقه می شویم. در یمن همچون صالح الصماد زیادی وجود دارد. چون ما در خط و هدف مشروعی هستیم و شخص محور  نیستیم اگر چه الصماد مرد استثنایی بود اما کل یمن صالح صماد هست جوانان یمنی در راه صالح الصماد گام بر می دارند.

دشمنان یمن از ترور شخصیتی چون صالح الصماد چه اهدافی را دنبال می کنند؟

دشمنان اهدافشان را از ترور صالح الصماد اعلام کرده بودند. وی  دومین نفر بعد از سید عبدالملک حوثی بود که می خواستند  او را ترور کنند. و وعده داده بودند هرکس این کار را انجام دهد 20 میلیون دلار جایزه می گیرد. این مبلغ نشان دهنده آن است که این شخصیت چقدر برای آن ها با اهمیت و تاثیر گذار در یمن بوده است. در این مدت صالح صماد توانست موانع زیادی را از بین  ببرد و بین ملت یمن رفت تا با آنها باشد. تصاویر مراسم تشییع وی گویای این محبوبیت در بین مردم یمن بود.

 

 صالح الصماد وضعیت الحدیده را رصد کرده بود و از این رو به این بندر رفت  این منطقه بندری است که  کشورهای متجاوز قصد تصرف آن را دارند. او برای ملاقات با شخصیت های استان های الحدیده و برای راهنمایی آنها و حضور در تظاهرات  بزرگ موسوم به" تظاهرات تفنگ" و اعلام آمادگی برای پاسخ به  دشمن متجاوز که به حدیده وارد نشوند و ملاقات شهروندان برای اتحاد بیشتر به این بندر رفت. وی معتقد بود باید از کشورمان حمایت کنیم و حتی اگر شهروندان حدیده نجنگند ما از آنها حمایت می کنیم.

این ترور به طور مستقیم از سمت عربستان نبود همانطور که سید عبدالملک گفت این ترور کار آمریکا و جنگنده های آمریکایی بوده و  مشخص است که رصد آمریکایی ها را در بر داشته است. دشمن ما عربستان و امارات  است اما اجرای این عملیات توسط آمریکایی ها بود و عربستان خادم آمریکا است اما توانایی نظامی آنها در این حد نبود که چنین جنایتی را بتوانند مرتکب شوند.

اگر ایشان در قید حیات بود در آینده رییس یمن می شد و مثل رهبران عرب نبود که خادم آمریکا شود و یا  دنبال مصلحت خودش باشد. شعار او این بود" با دستی  از یمن حمایت کنیم و با دست دیگر یمن را بنا می کنیم" .هدف از ترور الصماد به خاطر این نبود که از انصار الله است بلکه مرد آینده و رییس عربی می شد که می توان به جرات گفت رهبر کل عرب می توانست باشد.چون در کل حیات کشورهای عربی مثل این شخصیت در عصر حاضر پیدا نشده است. حاکمی مومن، حافظ قران، سیاستمداری بزرگ شخصیتی فرهنگی و نظامی که در همه صحنه ها سرآمد  بود و اگر رییس می شد کل سرنوشت منطقه عربی را عوض می کرد.

به نظر شما پاسخ یمنی ها و انتقام آنها از این جنایت سعودی آمریکایی چگونه خواهد بود؟

درست است که الصماد از بزرگان انصار الله بود ولی در حال حاضر همه یمنی ها خون خواه و انتقام گیرنده خون به ناحق ریخته او از عربستان و حامیانش هستند. این جنایت آتشفشان یمن را مشتعل کرد و زمانی که این آتشفشان  منفجر شود به کسی رحمتی ندارد. کل پادشاهان عرب که در تجاوزبه یمن شریک هستند و شاهزادگان سعودی در امنیت نیستند. وزارت دفاع و هوایی یمن پادشان عربستان و امارات و هر کس که در این جنایت مشارکت کرده را تهدید کرد که از این به بعد امنیتی ندارند و هر وقت شده آنها را هدف قرار می دهند.

آنها با به شهادت رساندن صالح الصماد کل قوانین نظام های بین الملل را برهم زدند.او  مرد اول یمن بود و آمریکایی ها بر روی این قوانین پا گذاشتند . ما نیز اهداف اقتصادی و نظامی آنها را هدف قرار می دهیم و یمنی ها  انتقام سختی از آنها می گیرند و انشالله انتقام خون صالح الصماد و شهادت او با آخرین  روز های حکومت آل سعود ملعون در عربستان همزمان خواهد شد. انشالله شهادت او تاثیر مهمی در انتقام یمنی ها از دشمنان دارد و این راه را ادامه می دهیم و یا مکه را فتح می کنیم یا شهید می شویم چرا که کرامت ما شهادت ما است .انشالله یمن پیروز می شود و  انتقام شهید صالح الصماد و کل کودکان و زنان یمنی و  حق تمامی شهدای یمن را خواهیم گرفت.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha