جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم سالگرد شهادت صالح الصماد در صنعا

حوزه/ شورای عالی سیاسی یمن مراسم بزرگداشتی را به مناسبت سالگرد شهادت صالح الصماد رئیس فقید این شورا برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شورای عالی سیاسی یمن مراسم بزرگداشتی را به مناسبت سالگرد شهادت صالح الصماد رئیس فقید این شورا با حضور اعضای شورای عالی سیاسی، دولت نجات ملی و شورای عالی قضایی و شخصیت های دیگر برگزار کرد.

لزوم الهام گیری از جانفشانی و ایثار شهید الصماد و استمرار در مقابله با متجاوزان سعودی

در این مراسم محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی بر الهام گرفتن از مفاهیمی چون جانفشانی و ایثار از الصماد و استمرار در مقابله با متجاوزان سعودی تأکید کرد و گفت: شهید الصماد یک فرد وطن دوست و مسئولیت پذیری داشت، لذا انتظار می رود که همگی به وی تأسی کرده و برای درک اوضاع شهروندان در میدان حضور یابند.

شهید صالح الصماد در وجدان آزادگان یمنی حاضر است

محمود الجنید معاون نخست وزیر در امور چشم انداز ملّی نیز در این مراسم با بیان اینکه شهید صالح الصماد در وجدان آزادگان یمنی حاضر است، گفت: شهید الصماد در اداره امور کشور و یکپارچه سازی جبهه داخلی در مقابله با متجاوزان، توانا و زبر دست بود.

وی افزود: سالگرد شهید الصماد، موقعیتی برای الهام گیری مفاهیم جانفشانی و رشادت در مقابله با قدرت های استکبار جهانی است و ما به راه وی در تداوم نبرد آزاد سازی و توسعه صنایع نظامی ادامه می دهیم.

شهید الصماد یک الگو و نماد ملّی بود

شیخ محمد مفتاح در این مراسم از سوی علمای یمن سخنرانی کرد و به خصوصیات و فضایل شهید الصماد و موضع گیری های جاویدان وی پرداخت و گفت: شهید الصماد در تحکیم عوامل پایداری در مقابله با متجاوزان و مزدوران نقش به سزایی داشت.

وی از رشادت ها و جانفشانی های شهید الصماد در دفاع از وطن و امنیت، استقرار، حاکمیت و استقلال آن قدردانی کرد و بیان داشت: این شهید یک الگو و نماد ملّی بود که تمامی قدرت ها و اقشار سیاسی و اجتماعی بر وی اجماع داشتند.

یمن قبرستان متجاوزان خواهد بود

فضل صالح الصماد فرزند شهید الصماد هم در این مراسم گفت: عظمت ملت یمن با وجود رهبران بزرگی که به فکر امت و رنج های آن هستند و در خط مقدم حضور می یابند، تجلی یافته است.

وی خطاب به قدرت های متجاوز در رأس آن آمریکا و اسرائیل و دنباله های آن، تصریح کرد: اقدام شما در ترور صالح الصماد هیچ دستاوردی برای شما نداشت و تنها به خودتان جنایت کردید؛ چرا که شهید الصماد در آسمان شما به پرواز در می آید و خانه تان را بمباران می کند.

فضل الصماد در پایان تأکید کرد: یمن قبرستان متجاوزان خواهد بود و رؤیا های قدرت های متجاوز و مزدور توسط ارتش و  کمیته های مردمی در هم شکسته می شود و آنها متجاوزان و اشغالگران را از سرزمین های یمن بیرون خواهند راند.

همچنین مراسم و فعالیت های متنوعی در استان های مختلف یمن به مناسبت سالگرد شهادت صالح الصماد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha