جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صالح الصماد رئیس مجلس عالی سیاسی یمن

حوزه/ صالح الصماد رئیس مجلس عالی سیاسی یمن و رئیس دفتر سیاسی انصارالله تعطیلات رسمی خود را در جبهه ها و پشت سنگر ها سپری کرد و جان خود را فدای ملت یمن کرد و به شهادت رسید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، صالح الصماد رئیس مجلس عالی سیاسی یمن و رئیس دفتر سیاسی انصارالله تعطیلات رسمی خود را در جبهه ها و پشت سنگر ها سپری کرد و جان خود را فدای ملت یمن کرد و به شهادت رسید.

پایگاه خبری العهد به مناسبت سالگرد شهادت صالح الصماد رئیس مجلس عالی سیاسی یمن گفتگوی ویژه ای با ضیف الله الشامی رفیق میدان جنگ وی و سخنگوی رسمی دولت نجات ملی و وزیر رسانه یمن اجرا کرده است.

الشامی در این گفتگو اشاره کرد: دوران ریاست الصماد که هجده ماه طول کشید علی رغم محاصره و تجاوز آمریکایی سعودی، بهترین دوران در تاریخ یمن است. وی توانست یمن را از چند دستگی، فرقه گرایی و از هم گسستگی گسترده ای که وجود داشت، نجات دهد و آن را به همبستگی و وحدت تبدیل کند. او ملت یمن را در مقابله با تجاوز سعودی متحد ساخت و آن را از تفرقه سیاسی، حزبی و طایفه ای رهایی بخشید.

وی ادامه داد: دوران ریاست الصماد شاهد برداشته شدن گام های اساسی در جهت تقویت انسجام ملّی و سازندگی کشور بود. الصماد پایه های حکومت یمنی جدید و عادلانه را بر اساس امنیت و استقرار، حفظ حاکمیت و سرنوشت ملت بنیان نهاد.

الصماد جبهه داخلی را متحد کرد

وی افزود: الصماد با چالش های بزرگی در سطح داخلی و خارجی مقابله کرد؛ در سطح داخلی، برخی گروه های سیاسی بودند که برنامه های خارجی در دستور کار داشته و از قدرت های متعدد دستور می گرفتند، امّا الصماد برای متحد کردن جبهه داخلی و یکپارچه کردن همگی حتی طرف هایی که در صف متجاوزان بودند، تلاش کرد و او رئیس تمامی یمنی ها بود.

سخنگوی دولت نجات ملی تصریح کرد: بعد از حوادث دسامبر ۲۰۱۸ میلادی که اوضاع خیلی به هم ریخت و یمن تقریباً درگیر یک جنگ داخلی شد که با مال و سلاح حمایت می شد و توطئه خارجی به سرعت آن را رقم زد، در این هنگام الصماد توانست با عقلانیت، حکمت، عدالت، روحیه ایمانی، فرهنگ قرآنی و اخلاق والای خود و با تأثیر بر سطح مردمی، سیاسی و نظامی این شکاف بزرگ را ترمیم کند و تمامی پیامد های فتنه دسامبر را حل و فصل کند و تا زمانی که آتش جنگ داخلی را به طور کامل خاموش نکرد، به شهادت نرسید.

الصماد در پایگاه های آموزش نظامی

الشامی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: الصامد در همین راستا با تمام اقتدار با چالش های خارجی و ابزار کشنده و ویرانگر تجاوز سعودی مقابله کرد. او  به حق مرد مسئولیت پذیری بود و توانست یک رویکردی کاملی را برای تعامل سیاسی و دیپلماسی با کشور های ائتلاف تجاوز سعودی و کشور های دوست و بی طرف به وجود آورد.

الصماد و روحیه جهادی

وی ادامه داد: الصماد به هنگام تشدید اوضاع و افزایش حملات گسترده متجاوزان سعودی در طول خط ساحل غربی که می خواست استان الحدیده را اشغال کرده و بر ساحل مسلط شود، با روحیه مسئولیت پذیری به سوی الحدیده رفت و خودش وارد میدان جنگ شد و از نزدیک اوضاع را سر و سامان بخشید و علی رغم تهدیدات دشمن به سمت ساحل غربی رفت.

الشامی تأکید کرد: الصماد روحیه جهادی داشت و از همان ابتدا مجاهد بود. او می دانست که روحیه جهادی از و روحیه مسئولیت دولتی، بزرگتر و فراگیرتر است و از زمان آغاز طرح قرآنی، در سنگر ها و جبهه ها رفیق و همراه بودیم و این عجیب نیست که مدال شهادت را به گردن آویخت.

الصماد با عمل به مسئولیت خود به میدان خطر رفت تا متجاوزان را از ملت و کشور خود دور کند. بعد از اظهارات سفیر آمریکا مبنی بر اینکه الحدیده با گل از متجاوزان استقبال خواهند کرد، الصماد به الحدیده رفت تا بگوید نه و به سفیر گفت که مردم الحدیده با تفنگ ها و خنجر های خود از متجاوزان استقبال خواهند کرد و خودش اولین قربانی بود. الصماد در آخرین سخنرانی اش و نیم ساعت قبل از شهادتش گفته بود که بدون مردم الحدیده وارد دریا خواهد شد.

ضیف الله الشامی ادامه داد: خون الصماد مثل آتشفشان جوشانی اراده ملت یمن را شلعه ور کرد. هیچ کس برای ملت یمن باارزش تر از الصماد نیست و خون او این ملّت را به حرکت در آورد. دشمن با ارتکاب این جنایت می خواست که ملت یمن را تضعیف کند، امّا شکست سختی خورد. ملت یمن توانست بر سختی ها غلبه کرده و واقعیت را تغییر دهند و ضربات را به سوی دشمن بازگرداند و تمام ملت یمن الصماد شدند.

ترور الصماد

الصماد و تعدادی از محافظان خود ظهر روز ۱۹/۴/۲۰۱۸ میلادی در عمیات تروریستی که با بمباران جنگنده ها انجام شد و کاروان او را در یکی از خیابان های اصلی شهر هدف قرار داد به شهادت رسیدند.

شبکه های تلویزیونی وابسته به رسانه متجاوزان سعودی آمریکایی روز بعد از جنایت یک فیلم هوایی از یکی از هواپیماها که عملیات را اجرایی کرد، منتشر کردند و از طریق شیوه فیلم برداری و زبانی که خلبانان با اتاق عملیات گفتگو می کردند، مشخص شد که عملیات آمریکایی بود.

ترور الصماد با تحرکات حمایت شده آمریکایی و اسرائیلی در سرزمین تعدادی از جزیره های اشغالی یمن در دریای سرخ همزمان شد که از جمله آن ها؛ جزیره راهبردی "میون" در باب المندب بود که مورد حمله شدید نظامی ائتلاف سعودی در ساحل غربی قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha