چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی-نماینده ولی فقیه در سپاه

حوزه/ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مگر می‌توانیم در برابر حوادث سوریه و فلسطین و یمن و ... بی‌تفاوت باشیم و بگوییم منتظر ظهور امام زمان (عج) هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی، در همایش روز عقیدتی سیاسی در جمع کارکنان سپاه صاحب‌الزمان (عج) اظهار کرد: ما 5 مقطع تاریخ را فرارویمان داریم؛ مقطع اول همان بعثت که آغازگر اسلام است، مقطع دوم غدیر که استمرار بعثت و اسلام است و مقطع سوم نیز عاشوراست که باعث احیای بعثت شده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: مقطع چهارم، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است که بسترساز و وسیله‌ساز جهانی‌شدن اسلام است و ما امروز در مقطع چهارم قرار داریم و قرار است تاریخ را رقم بزنیم.

وی گفت: بر اساس روایات ائمه معصومین(ع) یک چنین مردمی که به نظر می‌رسد مصداق آن، مردم امروز ما هستند، قرار است سرنوشت تاریخ را رقم بزنند و زمینه‌ساز ظهور آخرین ذخیره الهی شوند و پنجمین مقطع ظهور است که باعث جهانی‌شدن اسلام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که امروز دو جبهه تمام‌عیار و دو اراده در برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند، یک‌طرف انقلاب اسلامی ایران با تکیه‌بر اسلام ناب و گفتمان نبوی و علوی با محوریت ولی‌فقیه و مردم انقلابی ایران و در طرف مقابل جبهه‌ای از کفر، شرک، نفاق و ارتجاع منطقه است.

وی بیان کرد: امروز ما صحنه همبستگی بین رژیم اشغالگر قدس با رژیم عقب‌مانده ارتجاعی عربستان در کنار آمریکا و رئیس‌جمهور نامتعادل آن را پیشرو داریم که اوج حقارت سران اسلامی مرتجع را شاهد هستیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ایام مباهله سال گذشته فرمودند «همه اسلام باهمه کفر در تقابل باهم قرارگرفته‌اند»؛ البته این تقابل مربوط به امروز نیست و درگذشته نیز شاهد چنین مواردی بوده‌ایم و یکی از آن‌ها در زمان فرعون و حضرت موسی بوده است که به فرعون گفته شد مردی انقلابی خواهد آمد و بساط این قدرت کفرآمیز را بر خواهد چید.

وی بیان داشت: مقطع دوم این تقابل در عصر عباسیان بود که از گذشته دور گفته‌شده مردی انقلابی برای تشکیل حکومت جهانی خواهد آمد؛ پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر 24 مرتبه از امام زمان(عج) سخن به میان می‌آورد که 20 مرتبه آن توصیفی و 4 مرتبه به‌صراحت نام آن حضرت را بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی تأکید کرد: آن روز همه دستگاه جور در تلاش بود که مقابل اراده خدا بایستد و امروز نیز تمام دستگاه‌های استکباری تلاش می‌کنند در برابر ظهور بیایستند و تمرکز آن‌ها بر ایران به خاطر همین مسئله است چون ایران پرچم‌دار ظهور آخرین حجت الهی است.

وی با بیان اینکه بین مقطع کنونی و دو مقطع گذشته چند تفاوت وجود دارد، عنوان داشت: نخستین تفاوت، گستره این تقابل است به‌گونه‌ای که این تقابل در هیچ دوره‌ای به این شکل و اندازه نبوده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: دومین تفاوت بحث حاکم دینی و حاکمیت دینی است، به‌طوری‌که برای شکل‌گیری حاکم دینی اراده باری‌تعالی کافی است اما برای شکل‌گیری حاکمیت دینی دو اراده ذات باری‌تعالی و اراده مردم لازم است که آن‌هم در چارچوب قدسی ذات باری‌تعالی است؛ به‌طور مثال در دوران حضرت موسی مردم در حدوث انقلاب با موسی همکاری کردند اما در بقای آن همراه نبودند.

وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه خداوند به خاطر صبر و استقامت بنی‌اسرائیل وعده نیکویش را بر آنان تمام کرد، افزود: اگر ملت ایران توانستند انقلاب را شکل بدهند و از گردنه‌های خطرناک عبور کنند به دلیل صبر و استقامتشان بوده است اما اگر روزی به خاطر معیشتشان از مثلاً شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، عقب‌نشینی کردند، این گامی رو به عقب‌نشینی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی تأکید کرد: در زمان پیامبر(ص) نیز سخت‌ترین شرایط در شعب ابی‌طالب به آن‌ها تحمیل شد که آن‌ها مقاومت کردند و پیروز شدند اما وقتی یک مجموعه به مردم القا کند که معیشت را می‌خواهید یا هسته‌ای را، ممکن است همان مردم بگویند معیشت ما را فراهم کنید و امروز می‌بینیم که معیشتمان نیز به اینجا کشیده شد و هم‌اکنون نیز در حال برداشتن گام‌های دیگری در این زمینه هستند.

وی اذعان کرد: تاکنون که مشکل عمده‌ای برای نظام به وجود نیامده، اما از این به بعد به دنبال این هستند تا بگویند موشک می‌خواهید یا معیشت؟ این تبانی بین فرانسه، آلمان و انگلستان با آمریکا و ارتجاع منطقه برای همین است که ما را کم‌کم به تسلیم بکشانند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: دَوَران امر بین هسته‌ای یا معیشت، قدرت دفاعی و معیشت، حقوق بشر و معیشت، حجاب و معیشت و پس‌ازآن نیز اسلام و معیشت مشکلاتی است که امت‌های گذشته نیز دچار آن شده‌اند و در برابر خواست دشمن مقاومت کردند.

وی عنوان داشت: سومین تفاوت در شیوه رهبری و تدبیر ذات باری‌تعالی است درباره معرفی رهبران و دارای یک سازوکار خاصی است؛ انبیاء را خداوند یکی پس از دیگری معرفی کرد به‌طوری‌که مدل رهبری پیامبر مدل رهبری انبیاست که «طبیب دوار به طبه» بود یعنی پیامبر(ص) می‌شود و مردم را تک‌تک هدایت می‌کند اما در مورد امامت وقتی مردم امام را شناختند باید گرد رهبری امام جمع شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا (س) گفت: مَثَل امام، مثل کعبه است که مردم باید به گرد آن بگردند؛ سه مدل رهبران الهی داریم که عبارت‌اند از مدل انبیا، مدل ائمه تا قبل از امام حسن عسکری (ع) و مدل سوم از امام عسکری(ع) به بعد، یعنی ذخیره کردن آخرین حجت خداوند برای ایجاد تحول و دگرگونی در مردم برای شکل‌گیری حکومت جهانی اسلام است و تا امام عسکری (ع) خداوند برای مردم امام پیش‌بینی می‌کرد اما از امام عسکری(ع) به بعد خداوند می‌فرماید بروید به دنبال امام که در اینجا تحول همه‌جانبه لازم است.

وی تصریح کرد: تا زمان امام عسکری(ع)، ائمه معصومین با توجه به اظهارات ظاهری مردم عمل می‌کردند و با باطن مردم کاری نداشتند اما امام عصر (عج) در حوزه درون وارد می‌شود که آیا درون مردم نیز آمادگی برای حکومت الهی را دارد یا خیر.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ابراز داشت: در مورد امام زمان فرق دارد به‌طوری‌که آخرین حجت الهی با توجه به تحولی که درون انسان‌ها ظهور می‌کند و می‌بیند که آیا مردم آمادگی حکومت الهی را دارند یا خیر و یک ملتی باید با تمام وجود از حاکم الهی استقبال کند و زمینه را مهیا کند که اگر ملت ایران این آمادگی را پیدا نکند، ممکن است قرعه به نام ملت دیگری بیافتد.

وی افزود: 5 نوع آمادگی برای ظهور لازم است؛ اول، آمادگی فردی غیر مؤثر است به‌طوری‌که برخی افراد جامعه ما فقط بین منزل و مغازه‌شان در تعال هستند و با امور دیگر کاری ندارند که انسان‌های خوبی هستند اما تأثیر در جهاد و مبارزه برای ظهور ندارند و دوم، آمادگی فردی مؤثر یعنی تأثیرگذار است و همه تلاشش برای ظهور امام زمان (عج).

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی تأکید کرد: سوم، آمادگی سیستمی است یعنی قبل از ظهور امام زمان(عج) باید یک حکومت شکل بگیرد، مگر می‌توان با حکومت شاه، صدام و داعش و ... زمینه‌ساز ظهور امام زمان فراهم شد؟

وی بیان داشت: شهدای مدافع حرم بزرگ‌ترین قدم را در برطرف کردن موانع ظهور برداشتند؛ چهارم، آمادگی منطقه‌ای است، به‌طوری‌که باید منطقه متحول می‌شد، ما مگر می‌توانیم در برابر حوادث سوریه و فلسطین و یمن و ... بی‌تفاوت باشیم و بگوییم منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: پنجم، آمادگی بین‌المللی است یعنی صحنه بین‌الملل را تغییر بدهیم؛ نامه‌هایی که مقام معظم رهبری به جوانان غرب و اروپا می‌نویسند برای همین منظور است، باید جنایات آمریکا و خفت عربستان را به رخ دنیا کشید چراکه این کارها بسترساز ظهور است.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha