جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
«آشپزخانه مرکزی حلال» مالزی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه اندازی می شود

حوزه/ درحالی که بسیاری از رستوران های ژاپن وضعیت حلال و اسلامی ندارند، مالزی یک آشپزخانه مرکزی حلال را برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه اندازی کرده و به ورزشکاران و گردشگران حلال این مسابقات غذای حلال ارائه می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، به نقل از salaamgateway، مالزی در ایام المپیک 2020 توکیو، یک آشپزخانه غذای حلال در ژاپن اداره خواهد کرد.

کشور مالزی قصد دارد به ایجاد یک آشپزخانه مرکزی حلال برای تولید و توزیع غذاهای حلال به ورزشکاران و بازدیدکنندگان در ایام المپیک 2020 توکیو اقدام کند.

سراج الدین سهامی مدیر دبیرخانه شورای حلال مالزی در این باره گفت: این آشپزخانه رستوران های سرتاسر توکیو از جمله ناهارخوری های ورزشکاران مسلمان را غذارسانی خواهد کرد.

این اقدام در پی تقاضاهای رستوران های محلی و سازمان های خدمات غذایی در ژاپن انجام گرفته که خواستار یافتن راهی برای تهیه غذای حلال برای ورزشکاران مسلمان می باشند.

سراج الدین که سابقا مدیر بخش حلال سازمان توسعه اسلامی مالزی(جکیم) بوده است، دراین باره گفت: تقاضا از سوی رستوران داران ژاپنی به قدری زیاد بود که آن ها اعلام کردن از مالزی می خواهند که یک رستوران مرکزی را راه اندازی کرده و ما نیز این طرح را دنبال می کنیم.

لازم به ذکر است بسیاری از رستوران ها در ژاپن در کنار غذاهایشان مشروبات الکلی سرو کرده و علاقه ای به تغییر ساختار کاری شان ندارند. در صورتی که مالزی این آشپزخانه حلال را راه اندازی کند این رستوران ها می توانند غذاهای پاک را به صورت مستقیم از آشپزخانه حلال خریداری کرده بدون اینکه نیازی به ایجاد تغییر در ساختار آشپزخانه های محلی شان وجود داشته باشد.

سراج الدین در این باره گفت: به این طریق ما مطمئن خواهیم بود که غذاهای اسلامی در تماس با غذاهای حرام و مشروبات نبوده است. بالاخره تغییر کامل یک رستوران به وضعیت حلال در ژاپن کار دشواری است و ما می دانیم که ژاپنی ها همراه با غذایشان مشروب ساکی می خورند. آشپزخانه مرکزی غذاها را از پیش بسته بندی می کند که قابل گرم شدن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha