پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مالزی بازار حلال المپیک ژاپن را هدف قرار داده است

حوزه/ مالزی، کشوری که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند، تنها کشوری است که با توکیو برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ ژاپن به توافق همکاری حلال رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، یک کارخانه کوچک در کوالالامپور پایتخت مالزی در حال آماده سازی هزاران وعده غذای آماده حلال، از برنج سرخ شده گرفته تا گوشت مرغ، برای بسته بندی و ارسال به بزرگترین رویداد ورزشی ۲۰۲۰ در ژاپن است.

انتظار می رود شرکت های مواد غذایی اکثرا از کشور مسلمان نشین مالزی، برندگان اصلی بازی های المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از اواخر ماه جولای تا سپتامبر باشند.

احمد حسینی حسن ، رئیس شرکت مای شف در حال تهیه وعده های غذایی در کوالالامپور گفت:  این یک بستر و فرصتی بزرگ برای ما است.

این شرکت قصد دارد سهم درآمد خود را به ۴.۵ میلیون رینگیت (۱ میلیون دلار) در سال جاری برساند.

احمد حسینی گفت که در حال مذاکره با یک شرکت خرده فروش ژاپنی  است که به طور مشترک یک خط تولید وعده های غذایی و خوراکی حلال آماده سازند.

به نظر می رسد مالزی می خواهد از این بازی ها به عنوان سکویی برای تقویت صادرات حلال استفاده کند که شامل مواد غذایی و آرایشی می شود که در سال جاری حدود ۱۲ میلیارد دلار رسیده است. این کشور در سال ۲۰۱۸ کالاهای حلال به ارزش ۶۰۴ میلیون دلار  به ژپن صادر کرده که ۹۰% آن را غذا و مواد غذایی تشکیل می دادند. مالزی تنها کشوری است که با توکیو برای بازی های المپیک به توافق همکاری حلال رسیده است.

این در حالی است که تجارت حلال مالزی از کشورهای غیرمسلمان مانند ایالات متحده ، چین و برزیل عقب مانده است. براساس اطلاعات یک شرکت تحقیق و بازارهای مستقر در دوبلین ، پیش بینی می شود ارزش بازار جهانی حلال تا سال ۲۰۲۳ به ۲.۶ تریلیون دلار برسد ، یعنی تقریباً دو برابر میزان آن در سال ۲۰۱۷.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha