جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: آن‌هایی که فریب ظواهر دنیا را خورده و از آخرت خود غافل شدند مصداق بارز فرزندان دنیا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شامگاه چهارشنبه در جلسه تفسیر و شرح نهج البلاغه که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد اظهار داشت: امام علی(ع) مردم را از تبعیت از هوای نفس و طولانی بودند آرزوها برحذر می‌دارد چرا که هوای نفس انسان را از حق جدا می‌کند و طولانی بودن آرزوها انسان را از یاد آخرت باز می دارد.

وی ادامه داد: امام در ادامه خطبه 44 نهج‌البلاغه به مردم چنین متذکر می‌شود، که ای مردم دنیا در حال اتمام و قیامت در حال نزدیک شدن است و در قیامت هر کس به والد خود ملحق خواهد شد و عده‌ای در دنیا فریب ظواهر دنیا خورده و از باطن آخرت غافل شدند فرزند دنیا بوده و مانند چهارپایان از این دنیا فقط به خوردن و آشامیدن بسنده کرده و غرائض خود را اقناع می‌کنند.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: آن‌هایی که دنیا را محل آزمون دانسته و به آخرت یقین دارند حقیقتا فرزند آخرت هستند و می‌دانند که دنیا همان‌گونه که خدای متعال فرموده، محلی برای خوشگذرانی و مشغولیت نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha