سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آخوند سرفراز

حوزه/ عالم اهل سنت خراسان شمالی با محکوم کردن حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب با هدف تضعیف وحدت شیعه و سنی در ایران دست به این جنایات می‌زنند؛ اما با هوشیاری مردم نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب می‌شود.

آخوند خال محمد سرفراز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و افزود: تروریست‌های متحجر با خوی حیوانی خود دست به این جنایت زده و سبب به شهادت رسیدن 27 نفر و زخمی شدن 13 نفر از مدافعان وطن شدند.

وی با بیان اینکه حدود 10 درصد از جمعیت 836 هزار نفری خراسان شمالی را پیروان اهل سنت تشکیل می‌دهند که در صفا و صمیمیت با برادران شیعه خود زندگی می‌کنند، گفت: پیروان اهل سنت در خراسان شمالی این جنایت را به‌شدت محکوم می‌کنند.

آخوند سرفراز که مدیر مدرسه علمیه هدایتی روستای کلاته ابریشم شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی هم هست، اضافه کرد: این شهیدان بزرگ مردانی بودند که برای حفاظت و حراست از امنیت کشور جان‌فشانی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه مشخص است چنین جنایت‌هایی از سوی گروه‌هایی نظیر جیش الظلم با حمایت مادی و معنوی کشورهای استکباری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: جبهه استکبار با اجرای نقشه‌های تفرقه‌افکنانه و توطئه‌های مذبوحانه به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی و سست کردن وحدت شیعه و سنی در این کشور است.

عضو شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استکبار و استعمار جهانی هرچقدر تلاش کند نمی‌تواند اتحاد و انسجام موجود در ایران اسلامی را تضعیف کند؛ زیرا این ملت بیدار و بصیر بوده و هم دوستان و هم دشمنان خود را به‌خوبی می‌شناسد.

گفتنی است، در بیست و چهارم بهمن، گروه تروریستی جیش‌العدل(جیش الظلم) با استفاده از خودروی مملو از مواد منفجره، یک حمله انتحاری علیه اتوبوس حامل نیروهای قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان انجام داد که در اثر آن 27 نفر به شهادت رسیده و 13 تن زخمی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha