شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام تهرانی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ تهرانی با اشاره به راه اندازی سامانه «شمیم» ویژه طرح شبکه مبلغان یاس مطهر، گفت: در نیمسال گذشته، نزدیک ۸۰۰ از بانوان طلبه و در نیمسال دوم تحصیلی نزدیک ۹۰۰ بانوی طلبه در دوره مهارت‌های تبلیغی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام حسین تهرانی معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام امروز در مراسم رونمایی از سامانه‌های «شمیم» و «پاسخ به سؤالات فقه و معارف» در سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: این سامانه‌ها همزمان با ایام میلاد پرخیر و برکت حضرت زهرا علیهاالسلام کلید می‌خورد که امید است در آینده نزدیک شاهد برکات آنها باشیم.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه در گذشته بحث تربیت و اعزام مبلغ به صورت سنتی انجام می‌شد، یادآور شد:  بر اساس وظیفه و بر اساس اسناد بالادستی و تأکید مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، از بدو فعالیت در معاونت فرهنگی تبلیغی، یکی از کارهایی که به صورت جدی پیگیری شد، تدیون و راه اندازی سامانه شمیم بود.

حجت‌الاسلام‌  تهرانی اظهار داشت: «شمیم» مخفف «شبکه مبلغان یاس مطهر» است و طرح «شمیم» به گونه ای طراحی شده است که بانوان طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از نیمسال سوم در کنار درس‌های آموزشی، مهارت‌های تبلیغی را فرا می‌گیرند.

وی افزود: در نیمسال گذشته، نزدیک 800 از بانوان طلبه در دوره مهارت‌های تبلیغی ثبت نام و شرکت کردند؛ همچنین در نیمسال دوم سال جاری، نزدیک 900 نفر از بانوان طلبه به آموزش مهارت‌های تبلیغی می‌پردازند که این آمار بی سابقه است.

معاون فرهنگی تبلیغی با اشاره به اینکه مهارت‌های تبلیغی در دو بخش عمومی و تخصصی ارائه می‌شود، گفت: همه طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در دوره‌های عمومی مهارت‌های تبلیغی حضور خواهند داشت، همچنین هر یک از بانوان طلبه که علاقه مند به شرکت در دوره‌های تخصصی تبلیغ باشد می‌تواند در این سامانه پرونده تبلیغی تشکیل دهد.

حجت‌الاسلام‌ تهرانی تصریح کرد: دوره‌های تخصصی مهارت‌های تبلیغی با 10 گرایش و در دو عرصه مخاطب محور و موضوع محور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در عرصه مخاطب محور با گروه‌های کودک و نوجوان، دانش آموزی، دانشجویی و مددکار اسلامی سروکار داریم که مبلغان می‌توانند در مراکز علمی آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها، کمیته‌های امداد، مهدکودک‌ها و زندان‌ها به فعالیت بپردازند.

معاون فرهنگی تبلیغی به برگزاری دوره تربیت مبلغ دانش آموزی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: در این دوره بیش از 400 نفر از طلاب ثبت نام کردند که از میان آنان، بیش از 160 نفر دوره را گذراندند و در نهایت صد نفر از مبلغان به مدارس اعزام شدند.

حجت‌الاسلام‌  تهرانی افزود: در بخش موضوع محور 10 گرایش خاص داریم  که ادیان و مذاهب اسلامی، رسانه، هنر، فضای مجازی و مطالعات اجتماعی  از جمله موضوعات است.

وی همچنین به سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مسائل مورد توجه ما، پاسخ به سؤالات دینی است؛ به طوریکه ما باید کارشناسان و مبلغانی تربیت کنیم که پاسخگوی سؤالات فقهی و معارفی بانوان در سطح ملی و فراملی باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی با اشاره به اینکه در اداره پاسخ به سؤالات دینی، امکان پاسخگویی به سؤالات کتبی، شفاهی و اینترنتی فراهم شده است، گفت: این اداره با  بهره‌مندی از ظرفیت علمی بیش از ۵۰  استاد مجرب و کارشناس در عرصه پاسخگویی به سؤالات شرعی، اعتقادی، قرآنی، تاریخی و تربیتی فعالیت دارد.

حجت‌الاسلام‌  تهرانی یادآور شد: کاربران سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف می‌توانند از کلیه امکانات سایت مانند محصولات فرهنگی (۵۰ جزوه موسوعه فقهی، مقالات معارفی، پوسترهای طهارت در نماز (ویژه اصناف)، نرم‌افزارهای اندروید، کلیپ‌های معارفی و غیره) بهره‌مند شوند.

وی در پایان به برگزاری نشست های بصیرت افزایی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: این نشست ها از ابتدای ترم جاری آغاز شده و روزهای چهارشنبه در تالار بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha