جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه گفتند: از کشور های عربی می خواهیم برای مقابله با سیاست های استعمارگرانه آمریکا در منطقه با ایران همکاری کرده و از آن استقبال کند و این بهترین پاسخ به اقدام غیر قانونی آمریکا در الحاق بلندی های جولان به رژیم اسرائیل است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه گفتند: از کشورهای عربی می خواهیم برای مقابله با سیاست های استعمارگرانه آمریکا در منطقه با ایران همکاری کرده و از آن استقبال کند و این بهترین پاسخ به اقدام غیر قانونی آمریکا در الحاق بلندی های جولان به رژیم اسرائیل است.

 

سید فضل الله: باید با تمام امکانات از ملت فلسطین حمایت کرد

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بیروت اشاره کرد: رژیم اسرائیل به سیاست شهرک سازی در کرانه باختری و تعرض به مسجد الاقصی در میان مقاومت فعال فلسطینی ها ادامه می دهد.

وی افزود: دولت آمریکا تلاش می کند آخرین گام های "معامله قرن" را بردارد و از ضعف عربی و نبود توزان در سطوح اقتصادی و سیاسی و جنگ های فتنه ای برای اجبار فلسطینی ها به قبول حذف مسئله فلسطین و فراموشی حق بازگشت و تعیین سرنوشت سوء استفاده کند.

سید فضل الله تصریح کرد: کشور های عربی باید موضعی اتخاذ کنند که اعتبار و جایگاه آنان را بازگرداند و آنچه در نشست سران عرب در تونس گفته شد، کافی نیست و باید با تمام امکانات از ملت فلسطین حمایت کرد.

 

شیخ دعموش: بیشتر کشور های عربی بحران زده و ضعیف هستند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: بعضی از رؤسای کشور های عربی با آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان خلیجی آن ها در سخن گفتن از خطر ایران و قرار دادن ایران در لیست دشمن هم نوا می شوند و دشمن حقیقی امت که همان آمریکا و اسرائیل است را فراموش می کنند.

وی افزود: بیشتر کشور های عربی بحران زده و ضعیف و تسلیم آمریکا و سیاست ها و دیکته های آن شده اند و بخشی از ائتلاف آمریکا و اسرائیل در دشمنی با ایران و مقابله با ایران و جنبش های مقاومت در منطقه هستند.

 

شیخ خطیب: کشور های عربی برای مقابله با سیاست های استعماری با ایران همکاری کنند

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه عید مبعث را به امت اسلامی تبریک گفت و اشاره کرد: سرزمین مقدس و مبارک ما در برابر تجاوزگران و اشغالگران پایدار است و هر چقدر که رژیم اسرائیل به خودکامگی و یهودی سازی ادامه دهد، بازهم قدس، بلندی های جولان، فلسطین، مزارع شبعا و کفرشوبا به عنوان سرزمین عربی باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: از کشور های عربی می خواهیم برای مقابله با سیاست های استعمارگرانه آمریکا در منطقه با ایران همکاری کرده و از آن استقبال کند و این بهترین پاسخ به اقدام غیر قانونی آمریکا در الحاق بلندی های جولان به رژیم اسرائیل است.

 

شیخ حبلی: راهپیمایی جمعه پاسخی طبیعی به اقدامات ضد فلسطینی است

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: راهپیمایی جمعه پیروزی پاسخی طبیعی به تمام آنچه علیه فلسطین و مسئله آن انجام می گیرد، بود.

وی افزود: مقابله با دشمن رسالتی آشکار است و هر چقدر که توطئه ها از "معامله قرن" تا سایر قرار دادها بیشتر شود، نباید در خصوص این سرزمین کوتاهی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha