پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هندوهای افراطی یک مسلمان را از قطار به بیرون هل دادند

حوزه/ درحالی که یک معلم مسلمان در بنگال غربی شکایت کرده که هندوها او را به خاطر سرندادن شعار «بت پرستی» از قطار در حال حرکت به بیرون پرتاب کرده اند، یک روحانی مسلمان در همان روز در جای دیگری از هند مورد حمله افراط گرایان قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از vice، یک معلم مسلمان 26 ساله در مدرسه اسلامی در بنگال غربی در هند با نام حافظ محمد شاهرخ هالدر، شکایت کرده که هندوهای افراطی پنج شنبه هفته گذشته او را مورد ضرب و شتم قرار داده و به خاطر اینکه حاضر به سردادن شعارهای «بت پرستی» نشده، از قطار درحال حرکت  به بیرون هلش داده اند.

وی که از قطار در حال حرکت به بیرون هل داده شده، خوشبختانه جراحات جدی ندیده است. این سومین حادثه مشابه در هفته اخیر بوده است. در همان روز نیز یک روحانی مسلمان 40 ساله با نام مولانا مومن از شمال غربی دهلی از حمله هندوهای افراطی خبر داد. این روحانی مسلمان که حاضر نشده شعارهای «بت پرستی» و ستایش خدایان «هندو» را سر بدهد، مورد حمله قرار گرفته است. به گفته وی، زمانی که او تقاضای افراط گران برای سردادن شعارهای بت پرستی را رد کرده، با اتومبیل او را زیر گرفته اند.

گفتنی است این حوادث درحالی رخ می دهند که چند روز پیش یک جوان 24 ساله با نام تبریز انصاری در جارکند، که وی نیز حاضر به سر دادن شعار «بت پرستی» نشده، در اثر ضربات وارده  به سر جان باخت. درحالی که حزب دولتی هندوی بهاراتا جاناتا در بنگال غربی قدرت گرفته است، افراط گرایان هندو جسارت بیشتری برای تبعیض و آزار و اذیت علیه مسلمانان پیدا می کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha