جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امامان جماعت بنگالی: روزه داران نمازها در ماه رمضان را در خانه اقامه کنند

حوزه/ سازمان امامان جماعت بنگال غربی در کلکته هند با انتشار بیانیه مشترکی از مردم خواستند با توجه به بیماری همه گیر کرونا، در ایام ماه رمضان نمازهای جماعت را در منازل اقامه کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از outlookindia، امامان جماعت بنگالی از مسلمانان خواستند که امسال نمازهای جماعت را در ایام ماه مبارک رمضان در خانه ها اقامه کنند.

سازمان امامان جماعت بنگال غربی، در شهر کلکته هند روز گذشته در بیانیه مشترکی اعلام کردند، با توجه به بیماری همه گیر کرونا، در ایام ماه رمضان که هفته آینده آغاز می شود، نمازها را در منازل شان اقامه کنند.

محمد یحیی سرپرست انجمن امامان جماعت بنگال در این بیانیه گفت: لطفا برای اقامه نماز در زمان ماه رمضان در مساجد محلی جمع نشوید و در عوض نماز را در خانه اقامه کنید. و تا زمانی که تعطیلی ها و قرنطینه ادامه دارد از دستورالعمل های دولت پیروی کنید.

وی گفت که در هر مسجد بیشتر از ۵ نفر از جمله امام جماعت نمی توانند نماز جماعت را اقامه کنند.

  در این بیانیه همچنین آمده است: کسانی که مایلند در ماه رمضان کمک های مالی را به نیازمندانی که در خارج از مساجد می نشینند بدهند، باید پول ها را به کمیته مساجد واریز کنند ، که این مبلغ را بین فقرا توزیع می کنند.

سخنگوی مسجد ناخدا نیز گفت: ما قبلاً از مردم خواسته ایم که نماز جمعه را در خانه  اقامه کنند، در حالی که امام جماعت به همراه چهار نفر دیگر در داخل مسجد اقامه کنند که همگی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده اند. این امر در طی نماز ماه رمضان ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha