سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با رئیس مجلس شورای اسلامی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دو برنامه ای که سازمان اوقاف باید با جدیت نسبت به آنها اهتمام داشته باشد توسعه و سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری در حوزه وقف است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علی لاریجانی در جمع مدیرکل و معاونان اوقاف استان قم با بیان اینکه خوشحالیم مسئولیت اوقاف قم به حجت الاسلام اسکندری سپرده شده است اظهار کرد: امیدواریم این تغییر مدیریتی موجب تحولی مثبت در فعالیت‌های این اداره‌ کل شود.

وی افزود: لازم است با خیرین و نیک اندیشان جلساتی برگزار شود تا توجه آنها را به موضوعات و نیازهای روز جامعه برای ایجاد وقف‌های جدید جلب کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه وقف های حوزوی به ویژه در استان قم خاطرنشان کرد: اتکای حوزه‌ها به بودجه‌های دولتی امری مناسب نیست بنابراین باید مردم، صنعتگران و تجار را برای توسعه وقف‌های حوزوی تشویق کنیم.

وی ادامه داد: سنت حوزه های علمیه از سالیان پیش استقلال از دولت‌ها بوده و منبع اصلی درآمد آنها نیز وقف بوده است بنابراین امروزه نیز باید توسعه موقوفات حوزوی را جدی بگیریم.

لاریجانی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه وقف یکی از اقدامات مهمی است که مدیریت جدید سازمان اوقاف نسبت به آن اهتمام جدی دارد البته در این زمینه باید از مشارکت بخش خصوصی و نیز کمک دولت بهره‌مند شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد مراکز اقامتی و تجاری در جوار بقاع متبرکه تصریح کرد: این امر موجب اشتغالزایی به ویژه در حوزه مشاغل خُرد می شود که تجربه آن در گذشته نیز وجود داشته است همچنین اوقاف باید از ظرفیت موقوفاتی که در اختیار دارد برای کارآفرینی بیشتر در جامعه استفاده کند.

وی ادامه داد: کشور در شرایط کنونی نیاز به توسعه اشتغال دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر رونق تولید و افزایش اشتغال تأکید فراوانی دارند بنابراین سازمان اوقاف و امور خیریه نیز می‌تواند با توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه وقف به این مسئله کمک شایان توجهی داشته باشد.

لاریجانی افزود: از جمله راه های ایجاد اشتغال در قم و رونق تولید، توسعه کشت گلخانه ای است؛ اداره کل اوقاف قم هم می‌تواند با استفاده از ظرفیت زمین‌های موجود و مشارکت بخش خصوصی اقدامات جدی در این زمینه انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در برنامه بودجه، تسهیلاتی برای این امر در نظر گرفته شده که سازمان اوقاف نیز می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود همچنین راه‌اندازی مراکز کشت گلخانه ای در نزدیکی روستاها مزیت دیگری نیز دارد چرا که سود تسهیلات برای روستانشینان چهار درصد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha