سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سازمان های اسلامی و مدنی در کبک، علیه قانون سکولاریسم شکایت کردند

حوزه/ شورای ملی مسلمانان کانادا و گروه آزادی های مدنی و دیگر اشخاص و سازمان ها علیه قانون سکولاریسم (قانون ۲۱ که اخیرا در پارلمان تصویب شده، شکایت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری  «حوزه»، به نقل از 660citynews، یک سازمان اسلامی ملی و گروه آزادی های مدنی در استان کِبک در کانادا، با تنظیم شکایت نامه ای علیه قانون سکولاریسم، این قانون را مخالف آزادی دینی دانسته و علیه آن به دیوان عالی کشور شکایت کردند.

کاترین مکنزی وکیل حقوقی ضمن اعتراض به قانون 21 (قانون ممنوعیت داشتن نمادهای مذهبی در محل کار) که به قانون سکولاریسم نیز معروف است، تصویب چنین قانونی را در پارلمان استان کبک، غیرقانونی و مخالف با قانون اساسی این کشور توصیف کرد.  

مکنزی گفت: کبک سعی دارد دیدگاه های سکولاریسم خود را به شهروندان تحمیل کرده و آن را نهادینه کند، درحالی که از نظر قانونی تنها دولت فدرال چنین محدوده قدرتی دارد.

شورای ملی مسلمانان کانادایی، انجمن آزادی های مدنی در کانادا و بانوی مسلمانی با نام اشراق نورالحق، یک دانشجوی دانشگاه مونترال که حجاب به سر می کند از شاکیان این پرونده علیه قانون 21 محسوب می شوند.

شاکیان از قضات دیوان عالی کانادا خواستند به سرعت در باره این قانون جدید که مانع از داشتن پوشش مذهبی برای کارکنان، معلمان، قضات، وکلا و دیگر کارمندان دولتی در محل کار می شود، تصمیم گیری انجام دهند. بر این اساس حجاب عملا برای زنان مسلمانی که در کبک کانادا به تحصیل یا کار مشغول هستند ممنوع خواهد شد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha