پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آغاز پذیرش مقطع عمومی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علميه خواهران هرمزگان از شروع پذيرش مقطع عمومي حوزه خواهران خبر داد.

خانم معصومه تركان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، با اشاره به اهميت حضور بانوان در عرصه علم بخصوص علوم ديني و حوزوي، بيان داشت: تاثير حوزه هاي علميه خواهران در هدايت معنوي جامعه بسيار حائز اهميت است و لازمه آن حضور حداكثري بانوان در مدارس علميه خواهران و تحصيل در مقاطع مختلف حوزه است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: ثبت نام داوطلبان در مقطع عمومی تا 21 مرداد ماه ادامه خواهد داشت و آزمون در هفت مردادماه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

ترکان افزود: آزمون مقطع عمومی حوزه در استان هرمزگان در یازده حوزه در سطح استان برگزار خواهد شد که در برخی از این مدارس همچون بندرعباس، پارسیان، بشاگرد، رودان و سیریک، از خوابگاه برخوردار است.

وي با بيان اينكه طلاب با گذراندن  190 واحد درسی به مدت 5 تا 7 سال، موفق به دريافت مدرك كارشناسي يا سطح دو مي شوند، افزود: مدارس علمیه خواهران در مقطع عمومی، علاوه بر آموزش مبانی، مقدمات و مسائل دین، در زمینه هاي اخلاقی، پژوهشی و تبلیغی به پرورش و تربیت جنبه هاي عقلانی و مهارتی طلاب می پردازند.

تركان خاطر نشان شد: علاقه مندان به تحصيل در علوم ديني مي توانند با داشتن مدرك ديپلم يا بالاتر در مقطع عمومي حوزه علميه خواهران از طریق وبگاه paziresh.whc.ir و یا با مراجعه به مدارس علمیه خواهران نسبت به ثبت نام و دريافت دفترچه پذيرش مقطع عمومي حوزه علميه خواهران، اقدام كنند.

معاون آموزش مديريت حوزه‌ علميه خواهران هرمزگان به شرايط ثبت نام در مقطع عمومي حوزه علميه خواهران اشاره كرد و گفت: داوطلبان در اين مقطع از طریق آزمون ورودي و با احتساب تاثیر معدل کل دیپلم و مصاحبه اخلاقي گزینش می شوند.

وي در پايان تصريح كرد: علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشتر به پايگاه اينترنتي مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران به نشاني www.whc.ir مراجعه كنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha