شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پذیرش حوزه خواهران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران بیان کرد: در حال حاضر ۱۲مدرسه علمیه خواهران در مقاطع سطح 2 و 3 به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معصومه ترکان با اشاره به پذیرش حوزه علمیه خواهران هرمزگان بیان کرد: درحال حاضر ۱۲مدرسه علمیه خواهران در مقاطع سطح 2 و 3 به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به هزار و ۱۰۰ طلبه در 12 مدرسه از مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند، افزود: حدود هزار طلبه نیز از مدارس علمیه هرمزگان دانش آموخته شده‌اند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان تأکید کرد: طلاب در مقطع سطح 3 در رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام اسلامی فارغ التحصیل شده‌اند و هم اکنون نیز طلاب  بسیاری نیز در رشته های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، کلام با گرایش امامت و اخلاق و تربیت اسلامی در حال تحصیل هستند.

وی افزود: هم اکنون در تلاشیم که در رشته کلام با گرایش مهدویت و همچنین در مقطع سطح چهار طی سال جاری پذیرش داشته باشیم.

ترکان خاطر نشان شد: از آن جا که بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و تربیت نیمی دیگر را نیز بر عهده دارند علم آموزی برای آن ها امری ضروری است تا با تربیت فرزندانی صالح زمینه ساز ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شوند.

وی همچنین گفت: بانوان با ورود به حوزه های علمیه، پایگاه محکمی در برابر حملات فرهنگی و مجازی دشمنان اسلام و انقلاب خواهند بود و استان هرمزگان نیز از این جهت که مورد هجمه فرقه ها و عرفان های کاذب قرار دارد گسترش مدارس علمیه در آن دارای اهمیت بیشتری است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان به فعالیت های طلاب اشاره کرد و گفت: خواهران طلبه در استان هرمزگان به فعالیت های متعددی از جمله ائمه جماعت مدارس دخترانه استان، تبلیغ، تدریس در حوزه و دانشگاه، فعالیت در مدارس و ادارات در قالب مسئولان و معاونان فرهنگی و... مشغول هستند.

وی در پایان تصریح کرد: پذیرش طلبه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ویژه دارندگان دیپلم و بالاتر در  مقطع سطح ۲(کارشناسی)، بدون آزمون کتبی و به صورت تمام وقت است که علاقمندان می توانند جهت ثبت نام به سایت www.paziresh.whc.ir مراجعه و یا به مدارس علمیه استان مراجعه کنند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha