جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام مجید باباخانی

حوزه/ مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در اجرای پویش ملی «به توان ما» حدود ۱۷ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان امکانات بهداشتی و دیگر نیازهای اقشار محروم تأمین شد

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام مجید باباخانی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی برای مقابله با ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: این سازمان در راستای مبارزه با کرونا از همان هفته اول اسفند ماه، ستاد مقابله با این ویروس را تشکیل داد و در حوزه توزیع اقلام بهداشتی و مواد غذایی به‌ویژه در میان محرومان و نیازمندان ورود کرد.

وی افزود: در این راستا، با بسیج نیروها و مجموعه های فرهنگی پویش «به توان ما» راه اندازی شد و برنامه تلویزیونی آن نیز از شبکه سه سیما روی آنتن رفت. نزدیک به ۶ هزار و ۹۶۲ تشکل فعال دینی در این پویش با سازمان تبلیغات اسلامی همکار و سهیم شدند و ۶۳۴ موکب سلامت در کشور راه اندازی شد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: بنابر آمارها حدود ۱۶۰ هزار و ۴۹۷ نفر در اجرای این پویش ملی همکاری داشته اند که قطعاً افزایش خواهد یافت. در پی این همکاری‌ها حدود ۱۷ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان امکانات بهداشتی و دیگر نیازهای اقشار محروم تامین شده است.

حجت‌الاسلام باباخانی افزود: برگزاری برنامه‌های ویژه دهه مهدویت در آستان قدس رضوی، جمکران و حرم حضرت معصومه(س)، راه‌اندازی پویش‌های اوقات فراغت ویژه نوجوانان در سراسر کشور، اجرای طرح مواسات از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی گفت: همه اقشار مختلف مردم و نهادهای انقلابی در رزمایش همدلی و مواسات، زحمات ارزشمندی را انجام دادند اما این برنامه نیازمند یک مدیریت متمرکز و توزیع مناسب بود که این اتفاق بزرگ حول محور پایگاه توحید در مساجد و با موضوع امام مساجد و معتمدین در محلات رقم خورد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از مسجدمحوری و امام محله به‌عنوان برنامه‌های کلان این سازمان نام برد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به منظور ایجاد و تقویت ارتباط بین مؤمنان در محلات، سه عرصه جدی را در قرارگاه تحول اجتماعی ناظر بر مجموعه فعالیت‌های اجتماعی توسط مردم طراحی و حول محور مساجد و با موضوع امام محلات در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام باباخانی ابراز داشت: در حوزه تشکل‌های دینی اعم از هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آئینی و همچنین مراکز فرهنگی سعی شده ارتباطات بین سازمان و این مجموعه‌ها تقویت شود و با تمامی هیئات مذهبی ارتباط برقرار شده است.

وی بیان داشت: این ارتباط به گونه‌ای تقویت شده که با بیش از ۸۵ درصد از مجموع ۱۰۰ مداح ملی کشور که رسانه‌ای بوده و مخاطبین زیادی دارند ارتباط بسیار وسیع برقرار شده که این امر مهم خود به خود، زمینه تاثیرگذاری حرفه مداحی را در کشور فراهم می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha