پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ستاد

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با اشاره به اینکه باید انگیزه و زمینه مناسب برای تربیت جوانان مطالبه گر در جامعه مهیا شود، گفت: مطالبه اساسی انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، حجت الاسلام حسن کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان، امروز در هم اندیشی با موضوع «رسانه و فضازی مجازی» که در دفتر ستاد امر به معروف استان برگزار شد، هدف از برگزاری جلسه را یک نوع هماهنگی و همکاری بین ستاد و ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی اعلام کرد و گفت: مهمترین و اثرگذارترین فعالیت ها در شرایط کنونی حضور، تولید محتوا و پاسخگویی متناسب با نیازهای جامعه در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تعریفی جامع از واژه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، به معنای مطالبه گری است و به نقل از مقام معظم رهبری(بزرگترین معروف خود حکومت اسلامی است) که جایگاه و رسالت آن را گسترده کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان بیان داشت: مطالبه گری نیازمند شناخت ارزش ها و هنجارها در درون جامعه است. از طرف دیگر مطالبه گری برای دوری از بدی ها است؛ امروز باید ناهنجاری های که در جامعه وجود دارد را شناخت و با تدبیری مناسب ورود پیدا کرد تا در حوزه مطالبه گری قرار گیرد.

وی، مجموعه بسیج دانشجویی را دارای توان، ظرفیت ویژه و پای کار بودن دانست و عنوان کرد: جوانان فعال این نهاد انقلابی در زمینه مطالبه گری فعالیت های چشمگیر داشته باشند و خیلی از مسائلی نیاز به پیگیری از طریق این قشر دنبال و پیگیری گردد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان اظهار کرد: دشمن به دنبال آن است که روحیه بی تفاوتی را در جامعه ما تزریق کند و هنگامی که جامعه نسبت به مسائل بی تفاوت شد و مسئولیت پذیر نبود ، به سمت انحراف خواهد رفت.

وی ادامه داد: امروز یکی از بزرگترین مطالبات جدی، زمینه سازی تمدن اسلامی است، لذا باید به این سمت حرکت کنیم، البته این حرکت شروع شده و متوقف نخواهد شد و ما باید آن را تسریع ببخشیم.

 عارف رئوفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان هرمزگان نیز در این هم اندیشی به تشکیل هسته تخصصی مرکز رسانه و فضای مجازی در بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: براساس مطالعات انجام شده معتقدیم 5 گام باید طی شود. گام اول مسئله محوری است؛ جمع نخبگانی از دانشجویان در هر هسته، تحت لوای اساتید راهنما به فعالیت بپردازند و مسائل جامعه مخاطب را شناسایی کنند، در گام دوم راهکارهای لازم برای حل مسئله داده شود، گام سوم و چهارم، راهکار ارائه شده تبدیل به گفتمان و بسیج ذهنی در مردم ایجاد شود و پس از آن مطالبه گری ذهنی شود و در گام پنجم مطالبه گری و اقدام مستقیم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha