شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن کریم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بیان این که قرآن برای هر زمان، هر جامعه و هر نیازی مانند اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برنامه دارد، گفت: قرآن تبیان است و همه نیازها را برآورده می کند.

حجت الاسلام نادر حقیقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: قرآن می فرماید «وَ نَزَّلْنا عَلَیْکَ الْکِتابَ تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ هُدیً وَ رَحْمَةً وَ بُشْری‏ لِلْمُسْلِمینَ»، در این آیه خدا، قرآن را تبیان برای همه نیازهای بشر معرفی می کند. تبیان بودن قرآن  زمانی وسیله هدایت است که در مقابل آن تسلیم باشیم.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان افزود: قرآن زمانی می تواند نجات دهنده باشد که به فرامین و دستورات این کتاب الهی در ابعاد مادی و معنوی عمل شود. در مرحله بعد است که قرآن شِفاء و رحمت می شود؛ در روایتی حضرت امام حسین(ع) می فرماید «کتابُ اللّهِ عزوجل عَلی أربَعَةِ أشیاءَ: عَلَی العِبارَةِ وَ الإِشارَةِ وَ اللَّطائِفِ وَ الحَقائِقِ؛ فَالعِبارَةُ لِلعَوامِّ وَ الإِشارَةُ لِلخَواصِّ وَ اللَّطائِفُ لِلأَولِیاءِ وَ الحَقائِقُ لِلأَنبِیاءِ علیهم السلام؛ کتاب خدا، بر چهارگونه است: عبارت، اشارت، لطائف و حقایق، عبارت، برای عموم مردم است؛ اشاره، برای خواص؛ لطائف، برای اولیا؛ حقایق از آنِ پیامبران علیهم‌السلام است. مجلسی، بحارالأنوار، ج 92، ص 20

وی با بیان این که قرآن برای هر زمان، هر جامعه و برای هر نیازی مانند اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، بیان داشت: قرآن تبیان است و همه نیازها را برآورده می کند، اگر به این کتاب عمل شود، به سادگی می توان راه درست را از نادرست تشخیص داد.

حجت الاسلام حقیقی اظهار کرد: قرآن حبل الله است، همه باید به آن چنگ بزنند، مسلمان و غیرمسلمان، همه به سمت قرآن بیایند، قرآن همه را نجات می دهد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: قرآن نور مبین است و چیزی را کم نگذاشته است؛ باید از قرآن استفاده کنیم، عمل کردن به قرآن، عمل به فرامین الهی و سیره معصومین(ع) است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha