شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
5

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با اشاره به توطئه های دشمنان علیه روحانیت، تاکید کرد: روحانیت در پرتو معارف اهل‌بیت‌(ع) و اسلام ناب، سد محکمی در برابر دشمنان دین، انسانیت و اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان، عصر امروز در جشن بزرگ عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم، در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء، در سخنانی اظهار داشت: روحانیت در پرتو معارف اهل‌بیت‌(ع) و اسلام ناب، سد محکمی در برابر دشمنان دین، انسانیت و اخلاق است و دشمن به خوبی نسبت به این مسئله واقف است.

وی با بیان این‌که به همان میزان که دشمن این قدرت را فهمیده، توطئه‌ها و دشمنی‌ها نیز افزایش یافته است، تاکید کرد: برای مصون ماندن حوزه و روحانیت از این توطئه‌ها، لازم است برنامه‌هایی اتخاذ و اجرا شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با اشاره به برنامه‌ریزی این معاونت در زمینه تلبس طلاب، گفت: آیین‌نامه جدید تلبس طلاب تنظیم و به شورای عالی حوزه‌های علمیه تقدیم شد که پس از بررسی‌ها، تصویب گردید. براساس این آیین‌نامه، لازمه تلبس طلاب به جای اتمام پایه ششم، اتمام پایه پنجم می باشد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی توجیهی و انجام مصاحبه برای طلاب متقاضی تلبس به لباس مقدس روحانیت، خاطرنشان کرد: در دوره های آموزشی که با حضور اساتید و کارشناسان برجسته برگزار می شود، مباحث کاربردی شامل معرفی آداب و زی‌طلبگی، آشنایی با احکام مبتلا به و لازم، شناخت شبهات و ... ارائه می‌گردد.

حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان، تلبس به لباس روحانیت را افتخاری برای طلاب دانسته و افزود: باید برای توفیق پوشیدن این لباس، از خدای متعال و امام عصر(عج) سپاسگزار باشیم که از میان هزاران نفر، این مدال بر گردن ما آویخته شده است.

وی خطاب به طلاب یادآور شد: بدانید که لباس پیامبر(ع) و اهل بیت(ع) را پوشیده‌اید، از این رو باید احترام و جایگاه آن را حفظ کنید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha