جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هم انديشی حوزه علميه خواهران هرمزگان با كميته امداد امام خمينی(ره)

حوزه/معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان از برگزاری نشست هم اندیشی حوزه علمیه خواهران با کمیته امداد امام خمینی(ره) با موضوع «خود اشتغالی طلاب» خبر داد.

راضیه سلطان عباسی ندوشن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، گفت: ظهر امروز نشست هم اندیشی حوزه علمیه خواهران با کمیته امداد امام خمینی(ره) با موضوع «خود اشتغالی طلاب»، با حضور آقای عابد زاده کارشناس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آقای پالیک مسئول ثبت مراکز نیکوکاری، در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان برگزار شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان، هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی در جهت توانمندسازی طلاب و خانواده های آن ها و تقویت مشاغل خانگی و رفع معضل بیکاری در بین طلاب بیان داشت.

وی به برخی از برنامه های جلسه پیشین این دو نهاد اشاره کرد و گفت: در جلسه گذشته برخی از مدارس علمیه خواهران که آمادگی ایجاد مرکز نیکوکاری در آن ها وجود داشت به کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت دریافت کد فعالیت معرفی شدند و فعالیت هایی همچون اشتغال زایی، حمایت از طلاب نیازمند، دادن تسهیلات از جمله وام بلاعوض، وام قرض الحسنه، فراهم آوردن زمینه های کاری برای طلاب و خانواده های آن ها، جذب کارآفرین، تولید و اشتغال فی مابین حوزه علمیه خواهران و کمیته امداد امام خمینی(ره) تصویب شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان تاکید کرد: مدارسی که کد فعالیت را دریافت کرده اند از امروز فعالیت های خود را در راستای اشتغال زایی شروع خواهند کرد.

وی خاطر نشان شد: طی برنامه ریزی انجام شده همه مراکز نیکوکاری در مدارس علمیه خواهران در طول یک ماه آینده افتتاح خواهند شد و آقای عابدزاده به عنوان کارشناس کمیته امداد امام خمینی(ره)، نحوه ثبت فعالیت ها در سامانه را به رابط حوزه و کمیته امداد امام خمینی(ره) آموزش خواهد داد و در مرحله ی دیگر، ثبت سامانه توسط رابط به صورت گسترده به همه مسئولان مراکز نیکوکاری در مدارس علمیه خواهران شهرهای تحت پوشش آموزش داده خواهد شد.   

عباسی تصریح کرد: آقای عابدزاده با حضور در مراکز نیکوکاری در سطح استان هرمزگان و ارزیابی مکان و زمین های مناسب با فعالیت های خود اشتغالی در مراکز نیکو کاری، این مراکز فعالیت خود را رسما آغاز خواهند کرد.

وی در پایان خاطر نشان شد: شروع فعالیت از مرکز نیکوکاری حوزه علمیه خواهران میناب و بعد از آن دیگر مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان خواهد بود و اعضای داوطلب خود اشتغالی پس از دریافت تسهیلات حمایتی از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) مشاغل لازم را راه‌اندازی خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha