شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد کاروند

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: یکی از برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان، بحث گردشگری مذهبی می باشد که بی شک این طرح در این استان جوابگو خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان اظهار داشت: یکی از ظرفیت های قابل توجه و البته مغفول مانده در جوار بقاع امامزادگان، ایجاد مراکز خدمات رسانی است که این خود باعث ایجاد اشتغال در این مکانهای مذهبی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: یکی از امامزادگان استان کردستان که در بحث ظرفیت های خدمت رسانی بسیار مهم است، امامزاده سیدجلال الدین علیه السلام باباگرگر می باشد.

این مقام تصریح کرد: اگر بتوانیم در جوار این امامزاده کارهای اصولی همانند ایجاد مراکز خدماتی و... ایجاد کنیم بی شک باعث تحول در این منطقه خواهیم شد.

حجت الاسلام کاروند در دامه سخنان خود با اشاره به این که نافع اصلی این خدمات خود مردم خواهند بود، تاکید کرد: یکی از برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان، بحث گردشگری مذهبی می باشد که بی شک این طرح در این استان جوابگو خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: ایجاد راه دسترسی و تهیه نقشه جامع توسعه گردشگری مناطق تاریخی تحت تولیت اوقاف از جمله اولویت های ما در حوزه گردشگری مذهبی این استان می باشد.

حجت الاسلام کاروند عنوان کرد: استان کردستان به دلیل بافت فرهنگی و دینی که دارد در بحث امامزادگان، قرآن ها و مسجد های تاریخی حرفهای بسیاری برای گفتن در سطح کشور دارد، لذا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با همکاری دیگر متولیان می تواند سبب تحول در بحث گردشگری مذهبی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان سخنان خود تاکید کرد: براساس آخرین آمار بیش از 2 هزار و 50 مسجد و نیز 109 مکان مذهبی شامل امامزادگان، آرامگاه ها و... در استان کردستان وجود دارد.

در ادامه این دیدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: وظیفه ذاتی میراث فرهنگی و گردشگری حفاظت از فرهنگ و تاریخ کشور و این استان است، البته تحقق این امر ملزم به تعامل با اداراتی همانند اوقاف و امور خیریه می باشد.

محسن علوی ادامه داد: استان کردستان در بجث گردشگری حرف های بسیاری برای گفتن دارد و باید گفت که اداره کل میراث فرهنگی نیز تنها به دنبال حفظ این میراث تاریخی و فرهنگی در سطح منطقه می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: قرآن تاریخی روستای «نگل»، امامزاده سید جلال الدین علیه السلام باباگرگر شهرستان قروه، امامزاده هاجرخاتون (س) و... از سرمایه های عظیم معنوی کردستان می باشند که باید برای توسعه و معرفی بیشتر آن کارهای مهمی انجام گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha