جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: علیرغم همه تلاش ها، متاسفانه هنوز تحول جدی و مورد انتظار در عرصه علوم انسانی کشور محقق نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن وحدتی شبیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما نیازمند عزم و اراده جدی برای تحقق تحول مطلوب در عرصه علوم انسانی هستیم و باید در این راستا اساتید و نخبگان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه بر اساس یک نقشه راه مشخص وارد گود شوند.

وی افزود: اساساً یکی از برکات مهم وحدت حوزه و دانشگاه ، بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی است که در این باره گرچه در سال های گذشته، قدم های خوبی برداشته شده اما نباید به همین میزان اکتفا کرد چرا که تحقق انتظارات در این خصوص نیازمند حرکت جهادی و نقش آفرینی بیشتر مدیران و نخبگان دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: یکی از خواسته های مهم مقام معظم رهبری، تلاش حوزه و دانشگاه در مسیر بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی است که البته در این باره به صرف شعار و حرف و برگزاری نشست و همایش، اهداف و برنامه ها محقق نمی شود، بلکه نیاز به نقشه راه، برنامه هوشمند و هدفمند و عزم جدی در مسیر عملیاتی کردن آن ها وجود دارد.

وی بیان داشت: با وجود آن که حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، اما هنوز گام جدی در زمینه تحول در علوم انسانی برداشته نشده و باید در گام دوم انقلاب، حرکت جدی تر و عمیق تری در این باره انجام شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha