شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فضای مجازی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: میزان ساعات استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی در ایران بسیار بالاتر از کشورهای دیگر است و همین مسئله دیوارهای عفت بین زن و مرد را کوتاه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، عصر امروز در جمع تعدادی از طلاب و فعالان امور قرآنی و فرهنگی شهرستان بیجار اظهار داشت: امروز اگر می بینیم  حجاب و پوشش بانوان در جامعه کم رنگ تر از گذشته شده است، این مسئله برمی گردد به چند عامل.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار به این عوامل اشاره کرد و بیان داشت: از یک سو کم کاری های فرهنگی در مقوله حجاب باعث این وضعیت گردیده است و هم اینکه تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم شبکه های ماهواره ای در بحث حجاب باعث به وجود آمدن این وضعیت شده است.

وی با اشاره اینکه همه در قبال این وضعیت مسئولیم، عنوان کرد: زمانی که سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ و یا فراموش شود باید انتظار این گونه هنجارشکنی ها را داشته باشیم، لذا امر به معروف و نهی از منکر را باید احیا کنیم تا از این وضعیت به وجود آمده رهایی یابیم.

حجت الاسلام معصوم خانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اگر کار فرهنگی نیز در جامعه انجام می دهیم یا تخصصی نیست و یا اینکه به صورت مقطعی انجام می گیرد که بی شک این نوع کار کردن هیچ خروجی نخواهد داشت.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار کم کاری رسانه های دیداری و شنیداری کشور را یکی از علل رشد بدحجابی در کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه اکثر رسانه های کشور درگیر دعواها و نزاع های سیاسی هستند و مقولات مهمی مانند فرهنگ، حجاب و… را به فراموشی سپرده اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مظاهر اسلامی در سطح جامعه روز به روز کمتر می شود، به طوری که در ویترین اکثر مغازه ها و فروشگاه ها شاهد تبلیغ اجناس بیگانه و غیراسلامی هستیم که این خود یکی دیگر از علل افزایش بدحجابی در سطح جامعه است.

حجت الاسلام معصوم خانی اضافه کرد: این گونه در جامعه جا افتاده است که حجاب و بی حجابی تنها مختص به بانوان است، در حالی که ابعاد حجاب بسیار گسترده می باشد و به مردان و پسران نیز بر می گردد.

وی تصریح کرد: حجاب محدود به نوع پوشش و یا آرایش نمی شود؛ حجاب زیرمجموعه های بسیاری دارد که این موارد هم در بین بانوان و هم آقایان مشترک است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در دهه اخیر آمار استفاده از فضای مجازی در جامعه ما به شدت بالا رفته است تا جایی که میزان ساعات استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی در ایران بسیار بالاتر از کشورهای دیگر است و همین فضای مجازی دیوارهای عفت بین زن و مرد را کوتاه نموده است.

وی ادامه داد: زمانی که مردان و زنان به راحتی در فضای مجازی با همدیگر ارتباط دارند، بی شک باید منتظر عواقب بعدی آن که یکی از آنها همین بدحجابی موجود در جامعه می باشد، باشیم.

حجت الاسلام معصوم خانی بیان داشت: بنده منکر استفاده از فضای مجازی به عنوان یک وسیله ارتباطی نوین نیستم، ولی باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کشور بازسازی شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در پایان سخنان خود گفت: امروز می توانیم به جای اینکه از ناحیه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ضربه بخوریم، از این امکانات نوین در نشر و توسعه آرمان های انقلاب و اسلام در سطح جهان بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha