جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد زمان رستمی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: ارتقای سطح بهره وری، لازمه رونق تولید و تحول اقتصادی در کشور است.

دکتر محمد زمان رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که یکی از مشکلات اقتصادی ما ناظر به پایین بودن سطح بهره وری اقتصادی است، اظهار داشت: امروزه در جهان یکی از شاخصه های مهم رشد اقتصادی، ناظر به میزان بهره وری است که در این باره آموزش و مهارت نیروی انسانی حرف اول را می زند.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از افراد در کشور ما برای کسب مدرک درس می خوانند و حال آن که تحصیل و کسب مدرک باید توأم با ارتقای سطح مهارت باشد تا به این وسیله توان و خلاقیت نیروی انسانی ماهر و درس خوانده باعث رشد و پیشرفت اقتصادی شود.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم همچنین گفت: از سوی دیگر باید نگاه و رویکرد فارغ التحصیلان دانشگاهی تغییر پیدا کند، به این معنا که استخدام در ادارات و دستگاه های دولتی، تنها آمال و آرزوی آن ها نباشد بلکه خود به فکر کارآفرینی و اشتغالزایی در بخش خصوصی مولد باشند.

 وی با تاکید بر این که ما باید هر چه بیشتر و بهتر، فرهنگ کار و تلاش را در سطح جامعه نهادینه و ترویج کنیم، بیان داشت: در سایه تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید می توان به رشد اقتصادی لازم دست یافت که ثمره این مسأله بکارگیری نیروی تحصیل کرده دارای مهارت در بخش خصوصی و تعاونی است و به این وسیله شاهد کاهش آمار بیکاری نسل جوان خواهیم بود.

رستمی همچنین ابراز داشت: از سوی دیگر همت و تلاش نظام آموزشی کشور باید مصروف به تببین اهمیت فن گرایی و تخصصی محوری در بین جوانان و نوجوانان باشد و البته بسیار ضروری است که در این باره به خلاقیت و ابتکارات اهمیت ویژه ای داده شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha