جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصاحبه با فعال مسلمان در بیرمنگام

حوزه/ سیدنعیم حسین نقوی از مسلمانان ساکن بیرمنگام که 33 سال در جمع مسلمانان شیعه و سنی بوده است، به اتحاد میان مسلمانان هر دو مکتب عقیده داشته و در همین راستا فعالیت داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، سید نعیم حسین نقوی از فعالان تشیع در شهر بیرمنگام در گفتگو با خبرگزاری حوزه به معرفی فعالیت های تبلیغی خود در انگلستان پرداخت.

وی گفت: من در بیرمنگام، دومین شهر بزرگ انگلستان سکونت دارم و در 33 سال گذشته در انگلستان زندگی کرده ام. در یک جامعه شیعه بزرگ شده ام و تلاش زیادی برای نزدیک سازی شیعیان با اهل تسنن داشته ام و خوشبختانه در این راه موفق بوده ام.

نقوی ادامه داد: من در مساجد مختلف فعالیت داشته ام و هم اکنون مسجد ما، مسجد اثنی عشری شیعیان است که من امام جماعت آن هستم و مهمترین کار من نزدیک کردن جامعه شیعه به جامعه اهل تسنن بوده است. و بحمدالله موفق بوده ام. ما به این نتیجه رسیدیم که باید شیعه و سنی را نزدیک کنیم وگرنه مردم با تبلیغات متفاوتی فریب خواهند خورد و به کمک خدا و یاری حضرت محمد (ص) موفق بوده ام. بسیاری از مردم، به ویژه از جامعه سیاه پوستان حتی به تشیع گرویدند. انگیزه من این نبود که آنها حتما شیعه شوند، اما من تشیع را به آنان ارائه کردم و گفتم که این آموزه های شیعه است و شیعه خواهان صلح در جهان است. صدها نفر به تشیع گرویدند.

این مبلغ انگلستان خاطرنشان کرد: هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. جوانان نیاز به هدایت دارند. بسیاری تازه واردان، در معرض حمله فرهنگ بریتانیایی و جامعه آن قرار دارند و اگر تلاش نکنیم نمی توانیم آنها را حفظ کنیم . هرچند ما از جوانب مختلف بسیار ضعیف هستیم، با این حال کارهایی انجام داده ایم.

وی در پایان گفت: مسلمانان برای مسجد سازی، اقامه نماز، روزه گرفتن مشکلاتی دارند و هنوز مدارس اسلامی ویژه خودشان را ندارند. اسلام هراسی مشکلاتی را به وجود آورده است و  به نظر من مسلمانان در کل آزادی دینی دارند و ما از این جهت قدردان هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha