پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرآنی که توسط 6 هزار نفر در جهان نوشته شده، به نمایش گذاشته می شود

حوزه/ در پروژه «القلم»، 6 هزار نفر شرکت کرده و هر آیه از قرآن مجید، توسط  دو نفر، یک مسلمان و یک غیر مسلمان به نگارش درآمده است. این نسخه قرآن قرار است در بزرگ‌ترین کنوانسیون مسلمانان بریتانیا به نمایش گذاشته شود.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به نقل از salaamgateway، برای نخستین بار قرآنی که توسط جمعیت بزرگی از شرکت کنندگان به نگارش درآمده قرار است در بزرگترین کنوانسیون مسلمانان بریتانیا به نمایش گذاشته شود.

هر آیه از این کتاب قرآن مجید به طور جداگانه توسط دو تن از اعضای مسلمان و غیرمسلمان شرکت کننده، دست نویسی شده است.

پروژه القلم، بیش از 6 هزار شرکت کننده از کشورهای مختلف سرتاسر جهان داشته است. این نسخه بی نظیر قرآن در تاریخ 2-4 آگوست، در بزرگترین کنوانسیون سالانه اسلامی در بریتانیا به نمایش گذاشته می‌شود.

اتمام پروژه «القلم» 5 سال به طول انجامید و کسانی در نگارش این قرآن شرکت کردند که هیچ سابقه ای از خوشنویسی اسلامی نداشته یا قومیت ها و مذاهب مختلف بودند.

بزرگترین کنوانسیون سالانه مسلمانان در جهان قرار است در همپشایر در انگلستان برگزار شده و بیش از 38 هزار شرکت کننده از 110 کشور جهان در آن حضور خواهند داشت.

رضوان بیگ، خوشنویس مسلمان و یک کلکسیون دار هنر اسلامی برگزار کننده این پروژه جهانی بوده است. وی در این رابطه فرصتی را برای هزاران شرکت کننده از سرتاسر جهان فراهم کرد تا در نگارش یک نسخه قرآن مجید شرکت داشته باشند.

رضوان بیگ گفت: قرآن برای همه گنجینه ای از خرد و دانش است. این پیامی است که در قلب خطاطان و خوش نویسان طنین انداز است در حالی که آنها متن مقدس را به نگارش در می آورند، اما قرآن کلامی است که برای تک تک ما خاص محسوب می شود.

وی افزود: این نخستین قرآنی است که در 1400 سال پیشینه با قلم بیش از 6 هزار شرکت کننده، هم مسلمان و هم غیرمسلمان به نگارش درآمده است. و این در تاریخ ثبت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha