جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: خانمی که با وضع نامناسب حجاب بر سر کلاس تدریس می‌کند بدون شک معنویت گستری نخواهد کرد و حتی برخی کارهای معنویت گستر را هم خنثی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در همایش طلایه‌داران تربیت که با حضور ائمه جمعه و مسئولان فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش برگزار شد، به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و با اشاره به اینکه یکی از موارد مهم این بیانیه بحث تربیتی و سیاسی است، اظهار کرد: تربیت به معنای فردسازی و خودسازی،  سیاست یعنی جامعه سازی و جامعه پردازی مقدمه تمدن سازی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در این بیانیه رهبری هم به فردسازی و هم به جامعه سازی توجه کرده که مجموعه این دو فرآیند منجر به تمدن سازی می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: فردسازی بر جامعه سازی مقدم است؛ زیرا تا فرد فرد ما درست نشود جامعه ما درست نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در تربیت باید بر روی نقطه‌های حساس تربیتی انگشت بگذاریم، افزود: باید علت‌ها را شناسایی کنیم نه معلول‌ها و از سوی دیگر علت‌ها و ریشه‌های مشکلات و مسائل را به فرزندان خود بیاموزیم.

امام جمعه بجنورد گفت: باید فضای معنویت در مدارس گسترش یابد؛ به‌گونه‌ای که از در و دیوار مدرسه ما معنویت ببارد و در بدو ورود دانش‌آموز به کلاس، نگاه او به سمت معنویت دعوت شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در سر صف به دانش‌آموزان تذکر معنوی بدهیم، افزود: یکی از مواردی که باید در استان ما اجرایی شود این است که در برنامه صبحگاهی و سر صف مدارس پنج دقیقه به نصایح معنوی و اخلاقی اختصاص داده شده و فرد عالم و صاحب دلی برای این فرزندان صحبت و موعظه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه به اهمیت اقامه نماز در مدارس پرداخت و با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله فرهنگی و معنوی در جامعه اسلامی نماز است، گفت: اقامه نماز یعنی فرهنگ نماز در زندگی، درس و مدرسه و دانشگاه ما جلوه گری کرده و خود را نشان دهد.

وی افزود: خانمی که با وضع نامناسب حجاب بر سر کلاس تدریس می‌کند بدون شک معنویت گستری نخواهد کرد و حتی برخی کارهای معنویت گستر را هم خنثی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید در برخی از روش‌های خود تجدیدنظر کرده و به‌گونه‌ای کار کنیم که معنویت و اخلاق را در جامعه گسترش داده و آن را به‌روزتر و پرمحتواتر کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha