جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار آیت الله شاهچراغی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: علم به تنهایی انسان‌ساز نیست، بسیاری عالمان بزرگی بودند اما عالمان و انسان‌های نافعی نبودند چرا که علم اگرچه وجودش لازم و ضروری است اما علم به تنهایی «آدم‌ساز» نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌ الله سیدمحمد شاهچراغی، در دیدار با رئیس و کارکنان جهاد دانشگاهی استان سمنان، به مناسبت سی‌ونهمین سالگرد تاسیس این نهاد انقلابی، به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار داشت: برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان سمنان خداپسند و جوان‌پسند هستند و جهاد دانشگاهی استان برنامه‌های خوبی داشته است و تنوع برنامه‌ها و خدمات این نهاد انقلابی از نقاط مثبت این دستگاه علمی و آموزشی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، از جهاد به عنوان یک کلمه مقدس نام برد و تصریح کرد: این واژه در هر جایی هم به کار گرفته شود با خود قداست می‌برد و از همین رو جهاد دانشگاهی نیز یک نهاد مقدس است.

وی افزود: علم به تنهایی انسان‌ساز نیست، بسیاری عالمان بزرگی بودند اما عالمان و انسان‌های نافعی نبودند چرا که علم اگرچه وجودش لازم و ضروری است اما علم به تنهایی «آدم‌ساز» نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه باید در کنار علم، به تقو و اخلاق نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: اگر در کنار علم، تقوا و اخلاق نباشد این علم نه برای فرد عالم و نه برای جامعه سودی به همراه نخواهد داشت.

وی با اشاره به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، در خصوص مردمی بودن، از مدیران جهاد دانشگاهی خواست مردمی بودن و توجه به مردم را در سرلوحه کار خود قرار داده و بر اخلاق، تقوا و خدمت به مردم توجه ویژه کنند.

آیت الله شاهچراغی با تاکید بر لزوم پرهیز از مدرک‌گرایی در سیستم آموزشی کشور گفت: دانشگاه‌ها در کنار تعلیم و تعلم به تبیین مولفه‌های دیگری همچون تقوا، اخلاق، ولایتمداری و مردمداری و...نیز بپردازند.

حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی پشتوانه ای استوار برای جهاد دانشگاهی

حسن رهایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، نیز در این دیدار، ضمن تقدیر از همراهی‌ها و حمایت‌های ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان از جهاددانشگاهی اظهار داشت: حمایت‌های ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی از جهاد دانشگاهی نقش مهم و محوری در شکوفایی و خودباوری جوانان این نهاد انقلابی و رشد و تعالی آن داشته است.

وی ابراز رضایت مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی را از افتخارات این مجموعه برشمرد و تصریح کرد: معظم‌له همانگونه که بارها فرمودند به جهاددانشگاهی اعتقاد راسخ دارند .

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از حمایت‌های ویژه مقام معظم رهبری به عنوان مهمترین پشتوانه جهاد دانشگاهی یاد کرد و افزود: حمایت‌ها و تاییدات رهبر معظم انقلاب اسلامی روح خودباوری و «ما می‌توانیم» را در این نهاد انقلابی دمید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha