پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آزموده

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: اگر امروز معلمان، روحانیان و ائمه جمعه ما بتوانند در ساحت‌های مختلف و صحنه‌های گوناگون اولین، به‌روزترین و عالی‌ترین روایت را مطرح کنند قطعاً ما برنده جنگ اراده‌ها و روایت‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، امروز در همایش «طلایه‌داران تربیت» که با دو محور بیانیه گام دوم انقلاب و روش‌های جذب دانش آموزان به نماز، با حضور ائمه جمعه خراسان شمالی، مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها، معاونین پرورشی و تربیت بدنی و صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت استان و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، بر تقویت بعد معنویت در مدارس تأکید کرد.

وی اظهار کرد: ائمه جمعه از نهاد مقدس آموزش و پرورش حمایت کرده و انتظار دارند نواقص کار تربیتی و فرهنگی مرتفع شود.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: ما یک زمان با دشمن و جبهه استکبار جنگ نظامی داشتیم، یک زمان جنگ فرهنگی داشتیم، زمانی عرصه جنگ اقتصادی بود و روزی هم دشمن بسته‌های ترکیبی از این تهاجمات را بر ما تحمیل کرد.

وی تصریح کرد: اما امروز جنگ اراده‌ها و روایت‌ها است، به این معنا که دانش‌آموز و متربی ما به روایت و اراده ما نگاه کرده و الگوبرداری می‌کند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: بر این اساس اگر امروز معلمان، روحانیان و ائمه جمعه بتوانند در ساحت‌های مختلف و صحنه‌های گوناگون اولین، به‌روزترین و عالی‌ترین روایت را مطرح کنند قطعاً ما برنده جنگ اراده‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر اگر در فضای مجازی منفعل عمل کرده و اجازه دادیم دیگران برای ما روایت کردند بدون شک مجبور به پاسخ‌گویی به شبهات مطرح‌شده از سوی دیگران خواهیم بود که خیلی ثمربخش نخواهد بود.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این مهم را گوشزد کرده‌اند؛ ازاین‌رو باید امروز بحث تربیت را به عرصه جنگ اراده‌ها و روایت‌ها ببریم؛ زیرا اگر از این منظر نگاه کنیم بحث تعلیم و تربیت به‌ویژه بحث نماز جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: در این زمینه از تمامی کسانی که در امر تعلیم و تربیت به‌ویژه برپایی نماز در مدارس فعالیت می‌کنند قدردانی می‌کنیم؛ اما انتظار داریم ضعف‌ها و کاستی‌های موجود مرتفع شود.

وی افزود: از سوی دیگر انتظار می‌رود حضور ائمه جمعه به‌عنوان پدران معنوی شهر در مدارس افزایش یابد و زمینه‌های این امر بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha