جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شش مسلمان کاندیدای انتخابات شورای شهر همتراک در میشیگان

حوزه/ در انتخابات شورای شهر که سه شنبه آینده در شهر همتراک در میشگان برگزار می شود، جامعه اسلامی 6 کاندیدا معرفی کرده اند که بر سر کرسی های شورا با رقبای غیرمسلمان رو در رو خواهند شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از Arab American News، درحالی که گفته می شود شهر همتراک در ایالت میشیگان، بیشترین جمعیت مسلمانان در ایالات متحده را به خود اختصاص داده، سه شنبه آینده  شش کاندیدای مسلمان برای رقابت بر سر کرسی های شورای شهر وارد دور انتخابات می شوند.

نعیم چودری، محمد السومیری، امان میاه، ابوموسی، سعد المسماری و محمد حسن اسامی نامزدهای انتخاباتی از سوی جامعه اسلامی هستند. گفته می شود محمد حسن یک نماینده شورای شهر سابق است که چند سال پیش در انتخابات شهرداری شرکت کرده است.

مسلمانان در همتراک

شهر همتراک در میشیگان پرجمعیت ترین شهر در آمریکا از جهت جمعیت مسلمانان محسوب می شود. و شورای این شهر نیز بیشترین تعداد نمایندگان مسلمان را در سال 2015 داشته است. این شهر تا چندی پیش بیشترین جمعیت مهاجران لهستانی را به خود اختصاص داده بود و فرزندان این مهاجران به دلیل مشاغل موجود در صنعت خودرو به این منطقه جذب شده بودند. با این حال امروز پس از ورود پناهندگان یمنی، پاکستانی و بوسنیانی، این شهر 60% مسلمان دارد. تقریبا 44 درصد ساکنان این شهر را مهاجران تشکیل می دهند و بالاترین درصد پناهنده و مهاجر در این شهر حضور دارند. تقریبا 28% ساکنان این شهر آسیایی تبار بوده و بیشتر آنان ریشه در بنگلادش، بیش از 24% آنان عرب و اکثریت آنان یمنی تبار هستند. طبق آمار آمریکا، 15 درصد آفریقایی- آمریکایی و 1% اسپانیایی تبار در این شهر ساکن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha