جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رسانه ها

حوزه/ نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان: یکی از وظایف خبرنگاران انعکاس مشکلات جامعه و مطالبه گری است. البته در بحث مطالبه گری نباید خدایی ناکرده در دام باج خواهی گرفتار شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، پیش از ظهر امروز در نشستی با جمعی از مدیران مسئولان نشریات و خبرگزاری های استان کردستان، اظهار داشت: رسانه ها و اصحاب قلم امروز به مانند رزمندگان جنگ نرم حضوری مهم و استراتژیک دارند، لذا باید بتوانند با تجارب خود در این جنگ نابرابر بر دشمنان موفق شوند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان با تاکید بر اینکه جنگ رسانه ای دشمنان شدت خاصی به خود گرفته است، بیان داشت: رسانه های دشمن با برنامه ریزهای مدون و نیز صرف هزینه های میلیاردی به دنبال عملی کردن پروژه نفود در جامعه ایرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه پروژه نفود طرحی قدیمی از سوی دشمنان نظام است و قدمت آن به 40 سال هم می رسد، عنوان کرد: از همان روز اول پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی در ایران، شاهد راه اندازی و پی ریزی پروژه نفوذ در کشور بودیم و در برهه هایی شاهد حدت این برنامه برانداز دشمنان بوده ایم.

دریایی با تاکید بر اینکه نقش رسانه ها و اصحاب قلم کمتر از ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیست، بیان داشت: زمانی ما در جبهه نظامی در مقابل دشمنان انقلاب قرار داشتیم و در آن نبرد پیروز و سربلند شدیم، امروز هم در جبهه فرهنگی در حال تقابل با جهان کفر هستیم، لذا شما خبرنگاران باید با بصیرت و دشمن شناسی که دارید خاکریز فرهنگی کشور در مقابل این هجمه رسانه ای معاندان را تقویت نمایید که این خود جهاد اکبر می باشد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخی رسانه های داخلی، عنوان داشت: متاسفانه برخی از رسانه ها وارد فاز سیاسی شده اند و عملا مردم و مشکلات جامعه را قربانی مطامع سیاسی خود کرده اند که این نوعی اجحاف علیه ملت ایران می باشد.

وی تصریح کرد: سخن این نیست که خبرنگار و روزنامه و رسانه نباید سیاسی باشد، بلکه منظور این است که خبرنگار و رسانه سیاست زده نگردد.

دریایی با تقدیر از عملکرد خبرنگاران و رسانه های استان کردستان عنوان داشت: در این سالهای همواره رسانه های مکتوب و برخط (سایت) استان کردستان بر مسیر ایجاد وحدت و همنوایی در حرکت کرده اند که این قابل تقدیر می باشد.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه های استان کردستان در منزوی کردن گروه ها و فرقه های ضاله قابل توجه است، گفت: رسانه های این استان علیرغم بعضی از محدودیت های اقتصادی و... بازهم هرگز نخواسته و نمی خواهند که به عنوان سخنگوی یک جریان خاص باشند که آن  را باید از نقاط قوت رسانه های این استان عنوان کرد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان ادامه داد: یکی دیگر از وظایف خبرنگاران انعکاس مشکلات جامعه و مطالبه گری است. البته در بحث مطالبه گری نباید خدایی ناکرده در دام باج خواهی گرفتار شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضای مجازی و سایبری اشاره کرد و گفت: روز به روز رسانه های مکتوب جای خود را به رسانه های مجازی و برخط می دهند که این تحولی جهانی است که ایران را نیز شامل شده است، لذا خبرنگاران باید تسلط کافی بر فضای مجازی و جنگ رسانه ای در این فضا را به دست بیاورند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان با تقدیر از خدمات و کارهای عام المنفعه خبرنگاران در انعکاس مشکلات جامعه گفت: انصافا خبرنگاران با کمترین توقع و بیشترین تلاش به صورت شبانه روزی به دنبال انعکاس خواسته ها و مشکلات مردم و جامعه هستند که این کاری خداپسندانه و خیرخواهانه می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha