جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
الشيخ محمد آصف محسني

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه درپی ارتحال آیت الله آصف محسنی از علمای افغانستان، حجت الاسلام و المسلمین محمود خلیل زاده رئیس مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت و رئیس مجلس شیعیان آلمان با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

با تاسف و تالم با خبر شدیم که روح فقیه ارزنده و عالم پرتلاش حضرت آیت الله محمد آصف محسنی از فقهای برجسته افغانستان به ملکوت اعلی پیوست.

آن فقید سعید که از شاگردان فقهای بزرگی چون مرحوم آیت الله خوئی، آیت الله سید محسن حکیم و آیت الله سید عبدالعلی سبزواری بود سال های پربرکت عمر خویش را در خدمت به جامعه اسلامی و آموزش علاقه مندان به معارف قرآن و عترت سپری کرد.

ایشان به عنوان رهبر فکری جریان های اسلامی افغانستان همواره از بزرگ ترین منادیان و مدافعان وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی بود و بنیانگذاری حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین در شهر کابل افغانستان نمونه ای از تلشا های این مرد بزرگ است.

این جانی ارتحال این عالم ربانی را به مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه افغانستان، مقلیدین و شاگردان ایشان و عموم مسلمین شیعه تسلیت عرض می نمایم و از خدای بزرگ برای ایشان بهره مندی از رحمت واسعه و علو مرتبه و حشر با انبیا و صدیقین را مسئلت می نمایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha