جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 860386
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: در سال تحصیلی آینده قصد داریم که از اساتید تبلیغ برای حضور در بین طلاب کردستانی دعوت به عمل آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی پیش از ظهر امروز در نشست برنامه ریزی برای سال تحصیلی آینده طلاب مدرسه علمیه قروه، اظهار داشت: ماه آینده سال تحصیلی طلاب قدیمی و جدیدالورد ان شاء الله آغاز خواهد شد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه ادامه داد: مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام قروه در هر سال تحصیلی برنامه ریزی هایی برای ارتقا سطح تحصیلی و علمی طلاب انجام می دهد، لذا امسال همکاران نسبت به این مسئله توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه علمیه قروه جزو مدارس علمیه ممتاز استان است، گفت: به حمدالله و با کمک ها و مساعدت های حجت الاسلام و المسلمین عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان، مدرسه علمیه قروه از نظر محیطی و نیز علمی جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است.

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه در سال تحصیلی که پشت سر گذاشتیم در رشته های مختلف حوزوی، طلاب این مدرسه رتبه های ممتازی کسب کردند که بی شک این نتیجه تلاش و کوشش مدیریت، اساتید و معاونین و به ویژه خود طلاب بوده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه ادامه داد: امسال هم بنا داریم که دو مسئله پژوهش و تهذیب که به نوعی دو بال پرواز یک طلبه در کسب علم هستند را با هم تطبیق دهیم تا زمینه تربیت طلاب مجرب و انقلابی مهیا شوند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تبلیغ دین یکی از وظایف طلاب است، بیان کرد: همچنین در سال تحصیلی آینده قصد داریم که از اساتید تبلیغ مستقر در قم برای حضور در بین طلاب کردستانی دعوت به عمل آوریم که بی شک این کار هم باعث کسب تجربه و هم باعث تقویت روحیه طلاب در مسئله تبلیغ می شود.

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به سنت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از سنت هایی که باید اذعان کرد در جامعه ما رو به افول می رود؛ امر به معروف و نهی از منکر است. متاسفانه اکثر افراد جامعه فکر می کنند که ادای این سنت تنها وظیفه قشر دینی، روحانیون و طلاب است، در حالی که انجام و ادای این واجب دینی وظیفه یکایک افراد جامعه اسلامی می باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه تصریح کرد: ترویج و نهادینه شدن سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کاهش ناهنجاری های بسیاری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه تلقی برخی از افراد جامعه از سنت امر به معروف و نهی از منکر صحیح نیست، گفت: همانطوری که از اسم این سنت بر می آید، این واجب دینی مردم را به خوبی ها و نیکی ها تشویق می کند و در مرحله بعد مخاطب را از عمل ناپسند و غیرعرفی بازمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha